۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۵۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: حضور تبلیغی و ارشادی حوزه های علمیه و روحانیان در فضاهای مجازی و رسانه‌ای باید با ساز و کار خاص تعریف شده باشد.
حجت-الاسلام نظري


حجت‌‎الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که جهان اسلام وارد جنگ تمام عیار رسانه‌ای با نظام سلطه شده است، اظهار داشت: امروز روحانیت برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و اعتقادات اصیل شیعی لازم است در فضاهای سایبری و رسانه‌ای حضوری فعال داشته باشد.


وی با بیان این‌که ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب و روحانیان ضرورتی مهم در عصر حاضر است، خاطرنشان کرد: بهترین ابزار مبارزه با جنگ نرم داشتن سواد رسانه‎‏ای و سرلوحه قرار دادن اصول مکتبی عاشوراست، البته حضور تبلیغی و ارشادی حوزه های علمیه و روحانیان در فضاهای مجازی و رسانه‌ای باید با ساز و کار خاص تعریف شده باشد.


حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که دشمنان برای انحراف در مسیر و رسالت حوزه های علمیه نیز برنامه دارند، تصریح کرد: این‌که خیال شود حوزه و روحانیت از آسیب های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان مصون است، ساده‌اندیشی خواهد بود، بنابر این باید متولیان حوزوی استراتژی فرهنگی در مقابل هجمه عقیدتی استکبار جهانی اتخاذ کنند.


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گسترش روزافزون برنامه‌‎های ضدفرهنگی و ضدعقیدتی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای را تهدیدی جدی برای جامعه دینی کشور عنوان کرد و گفت: بی تفاوتی نسبت به گسترده‌گی این هجمه عظیم فرهنگی نه در شأن طلاب علوم دینی و نه در شأن حوزه های علمیه به عنوان مرزبانان عقیدتی کشور، نیست.


وی با تأکید بر این‌که باید در مسیر دفاع از ارزش‌ها، آرمان ها و اصول خود شناخت، بصیرت و سواد رسانه‌ای داشته باشیم، افزود: ابتدا روحانیان باید نسبت به علوم روز و ترفندهای رسانه‌ای، ضدفرهنگی و ضددینی رسانه های وابسته به صهیونیزم آشنایی کامل داشته باشند، سپس وارد عرصه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان شوند.


حجت الاسلام نظری ادامه داد: همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز سفارش فرموده‎‏اند؛ باید به امور فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشیم که در این صورت می‌‎توان در برابر فرق انحرافی، عرفان‌های کاذب و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع مقابله کرد، این امر با ارتقای بینش و دانش فقهی و رسانه ای طلاب حوزه های علمیه محقق می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود شناخت نسبت به حقیقت حدیث ثقلین را رمز کسب توفیق در عرصه های تبلیغی عنوان کرد و افزود: مسلمانان هیچ منبع قابل اعتمادی مانند قرآن ندارند، از سوی دیگر اهل بیت عصمت و طهارت تنها مفسران حقیقی آیات قرآنی هستند که بایستی رهنمود ایشان چراغ راه قرار گیرد./935/ت302/ب3

ارسال نظرات