۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۲۵۷۰۶

تأکید دبیر شورای عالی حوزه‌ بر احداث مدارس علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور می‌توانند نقش بسیار عظیمی در ارشاد خواهران دینی داشته باشند، بر لزوم احداث مدارس علمیه ویژه خواهران در نقاط مختلف تاکید کرد.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ظهر امروز در آیین کلنگ زنی احداث مدارس علمیه خواهران استان قم، با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور می‌توانند نقش بسیار عظیمی در راهنمایی خواهران دینی داشته باشند، گفت: نقش این حوزه‌ها می‌تواند در این زمینه بی بدیل باشد.

 

وی افزود: خوشبختانه حوزه‌های علمیه خواهران در طول چند سال گذشته رونق بسیار خوبی داشته و حتی در مناطق محروم نیز شاهد احداث این مدارس برای نقش آفرینی هستیم.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به سفر اخیر خود به ترکمن صحرا، وحدت شیعه و سنی در این منطقه را مثالزدنی توصیف کرد و بیان داشت: بنده در آنجا شاهد وحدت شیعیان و اهل سنت بودم، وحدتی که امام راحل منادی آن بودند و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

 

وی یادآور شد: طلاب خواهر این منطقه نیز نقش عظیمی در هدایت خواهران دارند؛ حتی گفته شد برخی از نهادها خواستار حضور بانوان در این امکان برای بیان احکام و هدایت بانوان هستند.

 

آیت‌‌الله مقتدایی با بیان این‌که حضور خواهران طلبه با حجاب اسلامی در سطح کشور یک تبلیغ اسلامی بوده و عظمت اسلام و شیعه را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: بنده شاهد بودم در بیشتر موارد پیشرفت خواهران در تحصیل به مراتب از پیشرفت برادران بیشتر است، پایان نامه‌ای که خواهران می‌نوشتند از پایان نامه برادران به مراتب بهتر بوده است.

 

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند نقش بسیار مؤثری در تربیت افراد جامعه به ویژه بانوان داشته باشند؛ گاهی یک سخنرانی و مصاحبه آنها درباره عفاف و حجاب مؤثرتر از چندین خطبه نماز جمعه است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تقدیر و تشکر از تلاش مسؤولان استان برای احداث مدارس علمیه خواهران بیان داشت: باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرد؛ چرا که توفیق و نعمت الهی هستند.

 

وی یادآور شد: اگر یکی از خواهران محصل در این مدرسه بتواند حتی یک نفر را به راه حق هدایت کند، مسلما افرادی که در راه احداث این مدارس علمیه تلاش کرده‌اند نیز ثواب و اجر می‌برند؛ رسو‌ل‌الله(ص) به امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «یا علی یک نفر به دست تو هدایت شود از آنچه خورشید بر آن می‌تابد افضل‌تر است».

 

آیت‌‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: دنیا دار عمل و آخرت دار حساب است؛ باید قدم‌ها را در راه احداث مدارس علمیه محکم برداشت تا پایان کار بتوان آنها را پیشبرد. در مناطق مختلف شهر مقدس قم باید شاهد تأسیس مدارس علمیه خواهران باشیم.

 

وی ادامه داد: قم مرکزیت خوبی برای احداث مدارس علمیه خواهر دارد، اگر مدارس علمیه خواهران در این شهر تأسیس شود طلاب خواهر از سراسر کشور در این شهر حضور پیدا کرده و به تحصیل می‌پردازند، احداث حوزه‌های علمیه خواهران در حقیقت خدمت به اسلام و تشیع است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب است، گفت: حتی به دستور ایشان شورای سیاستگذاری جداگانه‌ای برای حوزه‌های علمیه خواهران تأسیس شد تا با برنامه ریزی شاهد پیشرفت علمی و اخلاقی این حوزه‌ها باشیم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این شورا تاکنون برنامه‌ها و مصوبات خوبی داشته که امیدواریم شاهد گسترش علمی، اخلاقی و فیزیکی حوزه‌های علمیه خواهران باشیم./993/پ202/ج

ارسال نظرات