۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۲۸۶۲۹
همزمان با سراسر کشور؛

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در ششمین روز از محرم الحرام، شیرخوارگان حسینی شهرکرد، با علی اصغر امام حسین(ع) تجدید میصاق کردند و پیمان بستند که لحظه ای از راه و هدف امام حسین(ع) فاصله نگیرند.
مراسم شيرخوارگان حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، در ششمین روز از ماه محرم الحرام، شیرخوارگان حسینی شهرکرد، با علی اصغر امام حسین(ع) تجدید میثاق کردند و پیمان بستند که لحظه ای از راه و هدف امام حسین(ع) فاصله نگیرند.
 
در این اجتماع پرشور که از ساعت 9 صبح در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، مادران در حالی که لباس یک دست و سربند «یا علی اصغر(ع)» به تن شیرخوارگان خود کرده بودند، در غم مظلومیت طفل شیرخوار امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.
 
این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام مهدی شاهرودی، استاد حوزه و دانشگاه قم آغاز شد، به صورت زنده از شبکه استانی جهانبین و شبکه های سراسری نیز پخش شد.
 
حجت الاسلام شاهرودی در این همایش، حضور مادران و شیرخوارگان حسینی در این اجتماع را لبیک به ندای قرآن و اباعبدالله(ع) بیان کرد و گفت: امروز مادران و شیرخوارگان حسینی ثابت کردند که اگر در روز کربلا نبودند تا حسین زهرا(ع) را کمک کنند، با حضور در چنین اجتماعی یاری گر مهدی فاطمه(عج) خواهند بود.
 
در ادامه برنامه ها، مراسم نذرنامه خوانی که به صورت سراسری از رادیو پخش می شد، برگزار و مادران همراه با قرائت این نذرنامه، با علی اصغر(ع) عهد و پیمان بستند.
 
برپایی آئین نذرنامه‌خوانی در راستای حضور و شرکت مادران در همایش شیرخوارگان حسینی است که در واقع مغز حرکت امروز این اجتماع، همین حضور پرشور مادران به همراه کودکانشان در این مراسم معنوی بود.
 
همچنین در آیین این نذرنامه خوانی، مادران، فرزندانشان را برای یاری و نصرت امام زمان(عج) نذر کردند و با حضرت مهدی(عج) عهد و پیمان بستند که فرزندانی را تربیت کنند که در هیچ شرایطی از راه اسلام و یاری گری مهدی فاطمه(عج) عقب نشینی نکنند و همواره در خط مقدم جبهه اسلام باشند و در این راه اگر نیاز شد، جان خود را تقدیم کنند./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات