۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۳۰۴۶۳
حجت‌الاسلام والمسلین نظری منفرد:

سیره جهادی امام حسین منشور آزادگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که در جهان امروز ظلم و ستم بیداد می کند و بی عدالتی جنگ ها، دامن گیر بشر شده است، گفت: امروز غرب به نام حقوق بشر ایدئولوژی زندگی را تهدید می کند و با نقاب این قانون به نسل کشی می پردازد.
آيت الله علي نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع طلاب علوم دینی حاضر در محل شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که امام حسین(ع) از دوران جوانی خود جنگ های زیادی را فرماندهی کرده اند، گفت: جبهه کربلا جبهه ای متفاوت بود به گونه ای که وقتی کاروانی با هفتاد سر قرار گرفته بر نیزه وارد کوفه می شد فردی سپاه یزیدان را مورد تمسخر قرار داد و گفت آیا شما برای کشتن همین تعداد 30 هزار سرباز را روانه نینوا کرده اید.

 

وی ادامه داد: در جواب این فرد فرماندهی از سپاهیان جلو آمد و گفت می دانی که این هفتاد نفر چه غوغایی بر پا کرده اند وای بر تو که آنان را 70 نفر می بینی نه یک سپاه بزرگ.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با ابراز این که فضای حاکم بر سربازان دشمن در کربلا نشان از تبلیغ نرم و قوی دشمن در طول مدت خانه نشین کردن حضرت امیرمومنان(ع) بوده است، گفت: پیامبر اسلام(ص) همیشه در جمع یاران خود می فرمود از چیزی که بر شما بیشتر از همه چیز نگرانم پیروی از نفس است.

 

وی همچنین با اشاره به رجزخوانی یاران حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا در مقابل سپاهیان دشمن که خود لرزه ای عجیب بر ساختار جنگی دشمن می افکند و موجب به هم ریختگی بزرگی در آرایش جنگی دشمن می شد، گفت: روایات زیادی در مقاتل عاشورا آمده است که هرچه یاران حضرت به شهادت می رسیدند و حلقه محاصره بر حضرت تنگ تر می شد چهره حضرت برافروخته تر و حملات حضرت بر قلب دشمن سنگین تر و قوی تر می شد.

 

وی همچنین ادامه داد: به نقل یکی از سربازان دشمن زمانی که امام علیه السلام در گودی قتلگاه تنها ماندند و دیگر هیچ یاوری نداشتند شروع به رجز خوانی کرده به نحوی که این سخنان موجب بر هم ریختگی بزرگی در ساختار جبهه شد و سربازان دشمن به سوی سپاه حمله ور می شدند و به شهادت می رسیدند.

 

این خطیب برجسته با اشاره به این که حملات حضرت نیز به قلب سپاه چنان قوی بود که آرایش جنگی دشمن را حتی تحت تاثیر خود قرار داده بود، گفت: جنگ حضرت با نهایت انسانیت و جوانمردی در جبهه عاشورا آنهم تنها منشوری منطقی بر مبنای آزادگی را ترسیم کرده که حتی سربازان دشمن را در همان لحظه هدایت می کرد به نحوی که روایت است سپاهی 30 هزار نفری در پایان روز عاشورا به سپاهی کوچک و معمولی مبدل شده بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات