۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۷۶۲
حجت‏الاسلام دانشمند:

استفاده از ماهواره مانند خوردن غذای فاسد مسموم کننده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام دانشمند با بیان این که استفاده از گیرنده ماهواره مانند خوردن غذای فاسد مسموم کننده است، گفت: شبکه های ماهواره ای با القای شبهات فراوان اعتقادات شیعه را نشانه گرفته اند و بر مردم لازم است از دیدن این شبکه ها که دزد دین به شمار می روند پرهیز کنند.
حجت الاسلام والمسلمين دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام مهدی دانشمند در نهمین مراسم مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) که در حسینیه شهدا قم برگزار شد، از نعمت امنیت به عنوان بزرگترین نعمت پس از ولایت نام برد و گفت: نعمت امنیت را باید قدر بدانیم تا دچار ناامنی نشویم اگر قدر این نعمت را ندانستیم مانند کشورهای همجوار که در ناامنی به سر می‏برند می‏شویم و باید شکر نعمت ولایت و امنیت را به جا آوریم.


استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به عملکرد شیعه در زندگی روزانه خود گفت: شیعه باید در طول شبانه روز مراقب اعتقادات خود در برابر هجمه شبهات باشد.


حجت‏الاسلام دانشمند به کسانی که در خانه خود از گیرنده ماهواره استفاده می کنند توصیه کرد: کسانی که از طریق ماهواره شبکه‏های غیردینی و غیر شیعی و وهابی را مشاهده می‏کنند به کسانی شبیه هستند که غذای یا دارویی فاسد که تاریخ مصرف آن گذشته را مصرف می‏کنند.


وی خاطرنشان کرد: کسانی باید شبکه‏ها شبهه افکن را ملاحضه کنند که متخصص در دین و مقابله با شبهات داشته باشند، مانند علما که بتوانند در برابر حربه‏های دشمنان مبارزه کنند نه مردم عامی که تخصص در علم کلام یا علوم دینی ندارند.


حجت‏الاسلام دانشمند در ادامه گفت: با این تفکر که در ادیان یا مذاهب دیگر می‏خواهم عقیده آنان را بدانم که درک کنیم که چه حرف‏های را بیان می‏کنند باعث می‏شویم با این دیدگاه اعتقادات خود را به راحتی از دست داده و دشمنان با این شبهه‏ها دزد اعتقادات ما خواهند شد.


این سخنران دینی ابراز داشت: زمانی که روح مریض شد به امراضی مانند حسد، کبر و یا عجب که اگر در دنیا درمان این مسائل روحی انجام نشود و وقتی انسان از دنیا رفت در دنیایی دیگر باید با آتش جهنم یا عذاب برزخ درمان شود.


وی به مسخره گرفتن قومیت‏های مختلف در پیامک‏ها و اینترنت اشاره کرد و گفت: با این عمل باعث اختلاف ایجاد کردن در جامعه می‏شویم همانند اختلافاتی که در ورزش، سیاست، مردم و غیره ایجاد شده است.


وی ارزش انسان را به انسانیت او دانست و افزود: از سیره امام صادق(ع) الگو بگیریم که آن پیر مرد مسیحی را که از تشنگی بر روی زمین افتاده بود سیراب کرد و در پاسخ به افرادی که از ایشان ایراد گرفته بودند گفت او مسیحی است، مگر انسان نیست.


حجت الاسلام دانشمند با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر که در جامعه مظلوم واقع شده است، گفت: با بی‏خیالی و به حال خود گذاشتن و نهی نکردن در جامعه باعث نشویم که منکرات زیاد شود و این نا امیدی از همدیگر باعث می‏شود امنیت در جامعه از بین برود./978/پ202/ی

ارسال نظرات