۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۳۰۸۴۳
امام جمعه موقت تهران:

ایران از توسعه و غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی‌کند/ اسرائیل خطا کند، نابود می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که هیچ راهی برای طرف مقابل جز مذاکره منطقی آن هم در فضای احترام وجود ندارد، گفت: دشمنان بدانند که ایران حتی یک قدم از توسعه و غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نکرده و از حق مسلم خود در انرژی هسته‌ای صرف نظر نخواهد کرد.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به شکار پهپاد آرکیو 170 جاسوسی آمریکا به دست ایران،‌ اظهار داشت: متخصصان ایرانی هوا فضای سپاه بلافاصله ساخت نمونه این پهپاد را در دستور کار خود قرار دادند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شکار پهپاید آمریکایی ضربه‌ای سخت بر پیکر آمریکا بود، گفت: بنا به گفته فرمانده هوا فضای سپاه شکار پهپاد سکته ناقص آمریکا را کامل کرد.


وی با بیان این‌که پهپاد آمریکایی نقص رادار گریزی داشت،‌ ابراز کرد: متخصصان کشور ما این نقص پهپاد را نیز برطرف کردند و قرار است به فضل الهی تا پایان سال چهار فروند دیگر از این نمونه ساخته شود و در سال آینده به تولید انبوه برسیم.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید علم،‌ افزود: آمریکا‌یی‌ها می‌گفتند ایران قادر به استخراج اطلاعات پهپاد و مهندسی معکوس نیست اما با کمال بهت و حیرت قدرت تکنولوژی ما را مشاهده کردند.


وی ساخت موشک بالستیک سجیل را از دیگر نمونه‌های قدرت علمی و نظامی ایران برشمرد و گفت: این موشک می‌تواند تمام نقاط اسرائل و آمریکا در منطقه را بزند و با خاک یکسان کند.


آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که هیچ مرکزی از مراکز موشکی و اتمی اسرائیل غاصب از دید موشک‌های ایرانی مخفی نیست،‌ ابراز کرد: امروز مراکزی که موشک‌های اسرائیل غاصب در آن مخفی شده در تیرس مستقیم موشک‌های پر قدرت و پر سرعت ایران است و سپر آهنی اسرائیل نیز قابلیت دفاع در برابر موشک‌های ما را ندارد.


وی قدرت علمی و نظامی ایران را به برکت انقلاب دانست و گفت: هیچ قدرت دفاعی حتی توان دیدن موشک‌های نسل جدید ایران را ندارد چه برسد به این‌که بخواهد در برابر آنها عکس‌العملی انجام دهد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته نظامی ایران تنها برای دفاع هستند، اظهار داشت: بازدارندگی هدف جمهوری اسلامی ایران است و دفاع نیز حق مسلم هر کشور و انسانی است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد:‌ اگر اسرائیل غاصب روزی دیوانه شود و فکر تجازو به ایران را در سر بپروراند موشک‌های سجیل که توان دو هزار کیلومتر را دارد تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.


وی با تأکید بر این‌که با زبان زور و تهدید سخن گفتن با ایران کاری احمقانه است، گفت: هیچ راهی برای طرف مقابل جز مذاکره منطقی آن هم در فضای احترام وجود ندارد و دشمنان بدانند که ایران حتی یک قدم از توسعه و غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نکرده و از حق مسلم خود در انرژی هسته‌ای صرف نظر نخواهد کرد.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تمام مردم ایران بر حقوق مسلم خود و پیشبرد دستاوردهای هسته‌ای اراده‌ای جدی دارند و این اراده در تیم مذاکرده کننده ما متبلور است.


وی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با 5+1 مبنی بر این‌که ایرانی‌ها از حق غنی سازی صرف نظر کنند، خاطرنشان کرد:  5+1 در جواب بیان کردند که چنین چیزی ممکن نیست.


آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر اوباما،‌ گفت: اوباما به جای نامه نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد، نه این‌که هنوز مرکب نامه‌اش خشک نشده دستور تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران را صادر کند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که آمریکا حتی در مقابله با داعش نمی‌تواند قدرت ایران را نادیده بگیرد، افزود: طبق گفته خود آمریکایی‌ها آخرین امید آمریکا برای مقابله با داعش ایران است.


نماینده مجلس خبرگان با اشاره به سخنان سخیف مسؤولان آمریکایی مبنی بر این‌که با اعمال تحریم، ایران را سر میز مذاکره آوردیم،‌ بیان کرد: ایران حاضر به مذاکره شد تا به جهان بفهماند آمریکا دروغ می‌گوید و با بلوکه کردن دارایی‌ها ما خائن و تحریم‌های آنها علیه کشور ما ظالمانه است.


وی با اشاره به سخنان اوباما که عدم توافق را بهتر از توافق بد می داند، گفت: ما نیز می‌گوییم که عدم توافق بهتر از پذیرش ظلم و قلدری و قبول پیشنهادهای ظالمانه آمریکا است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که 5 + 1 به سخنان اسرائیل کودک کش اعتماد نکند، ابراز کرد: اسرائیل غاصب گفته که با کمیته حقوق بشر همکاری نمی‌کند؛ احمد شهید هم اگر دنبال حقوق بشر است باید سری به غزه و سوریه بزند تا با جنایت‌های استکبار جهانی و تکفیری‌ها علیه مردم مظلوم و بیگناه آشنا شود.


آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به این‌که مخالفان سوریه به بن بست رسیده‌اند،‌ اظهار داشت: رییس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرده که در گذشته دچار اشتباه شده و آماده مذاکره با نظام سوریه است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن یورش نیروهای رژیم صهیوینستی به مسجد الاقصی، گفت: این مسأله سبب انتفاضه‌ای جدید می‌شود و از علمای جهان اسلام می‌خواهیم در برابر توطئه‌های اسرائیل غاصب ساکت ننشینند.


وی همچنین همه پرسی در بحرین که خواسته علمای این کشور است را مورد تأیید قرار داد و ابراز کرد: مردم بحرین انتخابات نمایشی پارلمانی را که حقوق مردم به ویژه شیعیان را نادیده گرفته تحریم کنند و در همه پرسی شرکت کنند.


آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه از وزیر بهداشت به خاطر اجرای مرحله سوم طرح سلامت تشکر کرد و افزود:‌ در این طرح بنا شده زیر میزی منتفی و اگر کسی تخلف کرد مجازات شود.


امام جمعه موقت تهران همچنین از زحمات 10 ساله ضرغامی در صدا و سیما تشکر و برای سرافراز رییس جدید صدا و سیما آروزی موفقیت کرد و گفت: توصیه‌های رهبری مورد توجه ریس جدید صدا و سیما قرار گیرد./927/پ201/ج

ارسال نظرات