۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۹۱۰

کاروان از خراسان تا قدس به سمنان رسید

خبرگزاری رسا ـ کاروان مردمی آزادسازی قدس شریف که از مشهد به مقصد کربلای معلی در حرکت است، امروز با استقبال باشکوه مردم و مسؤولان وارد سمنان شد.
از خراسان تا قدس از خراسان تا قدس از خراسان تا قدس از خراسان تا قدس

حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی، مسؤول کاروان «از خراسان تا قدس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به حرکت نخستین کاروان آزادسازی قدس شریف گفت: این کاروان که همزمان با آغاز محرم الحرام از مشهدالرضا(ع) حرکت کرده است، پس از گذر از شهرهای نیشابور، سبزوار و شاهرود، امروز وارد سمنان شد.

 

وی با اشاره به استقبال خوب مردم، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه، هیئات مذهبی و همراهی نیروی انتظامی در شهرهای طی مسیر کاروان، گفت: این کاروان در مسیر بین شهرها با وسیله نقلیه ودر خود شهرها به صورت پیاده حرکت می کند.

 

حجت الاسلام جهانشاهی یادآور شد: این کاروان که در تداوم مبارزه امام حسین(ع) با یزیدیان، به منظور مقابله با یزیدیان زمان یعنی امریکا و اسرائیل غاصب شکل گرفته است، در مسیر خود از مشهد تا کربلا از شهرهای قم، اصفهان، اهواز، شلمچه و کربلا عبور کرده و در صورت فراهم بودن شرایط تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش خواهد رفت.

 

مسؤول کاروان «از خراسان تا قدس» تصریح کرد: در طرحی که قرار است به حول و قوّه الهی و با امید به عنایات ویژه اهل بیت(ع) اجرا شود، بخش عظیمی از جمعیت ده‌ها میلیونی شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی در کربلا، پس از اتمام برنامه‌های معمول هر ساله به سمت موضوع حیاتی آزادی قدس هدایت می‌شوند.

 

وی ادامه داد: در ادامه این طرح، امت اسلامی در فراخوانی همزمان تمامی عدالتخواهان و حق‌طلبان سراسر جهان، تجمّع و تحصّنی عظیم در مرزهای فلسطین اشغالی شکل خواهند داد.

 

حجت الاسلام جهانشاهی با تأکید بر لزوم ساماندهی حرکت‌های مردمی از اقصی نقاط دنیا برای پیوستن به سیل خروشان امت اسلامی در طول مسیر حرکت کاروان «الی بیت المقدس» از کربلای معلّی تا مرز سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: سایر کاروان‌ها می‌توانند با تنظیم برنامه‌های خود، در موعد مقرّر به مرز ایران و عراق رسیده و از آنجا، پس از هماهنگی با مسؤولان مربوطه و رعایت ضوابط و قوانین خاص خود، بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده، در قالب کاروان پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در کربلا گردهم آیند.

 

مسؤول کاروان «از خراسان تا قدس» با بیان این که حداکثر اعضای کاروان 40 نفر اعلام شده است، یادآور شد: علاقمندان به پیوستن به این کاروان می توانند با ارسال عبارت «القدس لنا» همراه با نام و نام خانوادگی خود به سامانه پیامکی 10000000001418و یا از طریق پست الکترونیکیtarigholquds@gmail.com  و یا تماس با شماره های 09191489296 و 09191588744  و 09127468330 اعلام حضور و کسب اطلاع کنند.

 

لازم به ذکر است ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف که به همت جمعی از طلاب و فضلای انقلابی حوزه‌های علمیه قم، مشهد و تهران با همکاری سایر اصناف و گروه‌های مردمی، با هدف بهره‌گیری از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در جهان اسلام در خصوص آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب اسرائیل راه اندازی شده است، مهرماه سال جاری در متن بیانیه اعلام موجودیت خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و سیدحسن نصرالله در خصوص مبارزه به اسرائیل و آزادی قدس، آورده است:

 

«داغ شهادت مظلومانه زنان و کودکان فلسطینی در طول تاریخ 66 ساله عمر سیاه و ننگین رژیم صهیونیستی و دردها و رنج هایی که در این مدت بر این سرزمین مقدّس اسلامی گذشته است، مسأله ای نیست که بتوان از کنار آن به آسانی گذشت.

 

آزادی قدس شریف و نابودی رژیم گرگ صفت صهیونیستی، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است که پیام وحدت آحاد مسلمین جهان را در ظلّ بیرق نورانی لا اله الا الله برای نجات قبله نخست مسلمین از چنگال پلید صهیونیست های غاصب و رهایی مردم زجرکشیده فلسطین عزیز نوید می دهد.

 

بی شک دشمنان قسم خورده اسلام و حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل با درک این شعار جهانی و طاغوت شکن، تمام همّ خویش را بر غفلت مردم آزادی خواه جهان به خصوص مسلمانان از مسأله فلسطین متمرکز ساخته اند؛ نیم نگاهی به تاریخ سه دهه اخیر و اتفاقات ریز و درشتی که جهان اسلام را به خود و یا مسائل فرعی و درجه دو مشغول کرده، نشان از هراس سردمداران جور و الحاد از توجه مسلمین و عدالتخواهان به ظلم بی مثالی دارد که بر کودک و پیر و جوان و مردم بیگناه فلسطین روا شده است.

 

آنچه که باید دردمندانه بدان اعتراف کرد، این است که متأسفانه جوامع اسلامی نیز یا به دلیل سرسپردگی حاکمان به ظاهر مسلمان و یا به جهت اسارت‌شان در پنجه غول های تبلیغی و رسانه ای غرب از مقوله فلسطین و رهایی قدس و مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل غافل شده و جز در روزهایی که تهاجم ناجوانمردانه نظامیان صهیونیسم به غزه و یا کرانه غربی در صدر اخبار رسانه هاست، این امر مهم و حیاتی اسلام را به بوته فراموشی می سپارند؛ این در حالیست که ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای می فرمایند: "احدی از مسلمین درباره حکم منطبق بر قضیه فلسطین تردیدی ندارد... اگر کفار بیایند و بلد مسلمین را تصرف یا احاطه کنند، هیچ یک از فقهای مسلمین - قدیم و جدید - در وجوب عینی جهاد در این مورد، تردید نکرده است؛ همه مذاهب اسلامی در این معنا هم عقیده‌ هستند... مسأله با این وضوح و با این اهمیت، امروز در دنیای اسلام مثل یک مسأله درجه دو مورد توجه قرار می گیرد".

لازم است برای زنده نگاه داشتن آرمان قدس و یادآوری تکلیف دینی و انسانی آحاد مردم و دولت ها در قبال مظلومیت بخش مهمی از پیکره اسلام، گروه‌های خودجوش مردمی به طور جدی و مستمر در سراسر عالم با استفاده از هر فرصتی به جوانب و زوایای پیدا و پنهان مسأله اشغال قدس پرداخته و گام هایی عملی و میدانی برای حل نهایی این مشکل دیرین و محو این غده چرکین و سرطانی بردارند».

 

بر اساس این گزارش، چندی پیش ستاد مردمی آزاد سازی قدس شریف ضمن نامه ای به وزیر کشور نوشت:

«… انتظار داریم حضرت عالی نیز خود را در این حرکت سهیم نموده و علاوه بر کمک های مستقیم، دستور فرمائید استانداران و فرماندهان نیروی انتظامی در طول مسیر این پیاده روی، همکاری و مساعدت لازم را مبذول داشته و ما را در انجام این اقدام خداپسندانه یاری رسانند».

 

وزیر محترم کشور نیز دستور همکاری مسؤولان مربوطه با مجریان این طرح را صادر کردند:

«بسمه تعالی

جناب آقای ذوالفقاری

با سلام به استانداران محترم ابلاغ شود همکاری نمایند، نماینده و مسؤول این کار نسبت به موضوع توجیه شوند».

 

این گزارش حاکیست تاکنون تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت‌الله سید محمد قائم مقامی (استاد حوزه و دانشگاه)، مجتبی رحماندوست (نماینده تهران و رئیس فراکسیون فلسطین مجلس) ، حاج آقا قوامی (استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت پردیسان قم) ، حسین شیخ‌الاسلام (مشاور رئیس مجلس و مسئول دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین)، حسین الله‌کرم (رئیس مؤسسه مطالعات آمریکا) و مداحان اهل بیت، حاج مهدی سلحشور (مداح اهل بیت و رئیس جامعه ایمانی مشعر) و حاج مهدی رسولی (مداح حسینه اعظم زنجان، رائفی پور(کارشناس مباحث صهونیست‌ شناسی)، نادر طالب زاده(کارشناس ارشد حوزه رسانه)، حجت‌الاسلام جعفر شجونی(عضو جامعه روحانیت مبارز و همرزم شهید نواب صفوی)، سید سلیم غفوری(مسئول مؤسسه فرهنگی میثاق و مدیر کاروان آسیایی‌ها به غزه می روند)، حجت‌الاسلام غریب رضا(مسئول مؤسسه گفتگوی دینی وحدت)، حسین روشن(عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار) و صادق کوشکی(استاد دانشگاه)، حمایت خود را از طرح آزاد سازی قدس شریف اعلام کرده اند.

 

همچنین  جمعی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی از جمله آریائی نژاد(دبیر فراکسیون فلسطین)، مجتبی رحماندوست(نماینده مردم تهران)، حسین شیخ‌الاسلام (مشاور رییس مجلس و مسؤول دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین)، حجت‌الاسلام پژمانفر و جواد کریمی قدوسی(نمایندگان مشهد) و حسن پور(نماینده سیرجان) نیز آمادگی خود را برای همکاری با این ستاد و عملیاتی شدن طرح «از خراسان تا فلسطین» اعلام کرده اند./930/ت301/ب5

 

ارسال نظرات