۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۳۱۷۶۲

کنگره شهدای عکاس کشور در یزد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره سراسری 110 شهید هنرمند عکاس کشور با عنوان یک پلک آسمان در یزد برگزار شد.
کنگره شهدای عکاس کشور در یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، کنگره سراسری 110 شهید هنرمند عکاس کشور با عنوان یک پلک آسمان شب گذشته در یزد با حضور  آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،40 نفر از عکاسان دفاع مقدس و خانواده های معظم 90 نفر از شهدای هنرمند عکاس سراسر کشور برگزار شد.


دبیر قرارگاه جنگ نرم کشور در سخنانی رسالت خطیر شهدای عکاس را خاطرنشان کرد و گفت: شهدای هنرمند عکاس با پیروی از حضرت سجاد که حماسه عاشورا را در تاریخ ماندگار کرد با حماسه و فداکاری خود سند مظلومیت ملت ایران و جنایات دشمنان را در صفحه روزگار ثبت و ضبط کردند و به جهانیان نشان دادند.


حسینی با اشاره به امکانات و فناوریهای نوین در عرصه ارتباطات گفت: امروز نیز وظیفه داریم با بهره گیری از ابزار هنر ضمن بیان مظلومیت های جهان اسلام ظلم و ستم دشمنان و توطئه های آنان بر ضد مسلمانان به جهانیان نشان دهیم.


دبیر قرارگاه جنگ نرم با اشاره به اقدامات دشمن در استفاده از ابزار هنر در سینمای هالیوود در زمینه ایران هراسی و اسلام هراسی در جهان گفت: در شرایط امروز هنرمندان ما وظیفه دارند از ابزار هنر به عنوان یک استعداد الهی به نحو احسن استفاده کنند.


در این مراسم سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد هم با بیان مجاهدتهای شهیدان به حماسه آفرینی شهدای هنرمند از جمله شهدای عکاس در ثبت و ضبط مجاهدتهای شهدای گرانقدر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رمز ماندگاری ارزشهای و آرمانهای دفاع مقدس و حماسه آفرینی شهدا نتیجه فداکاری شهدای عکاس و هنرمند است که باهنر خود آنان را در تاریخ پر افتخار میهن اسلامی ماندگار کردند.


در این مراسم همچنین از خانواده های شهدای هنرمند عکاس تجلیل شد.


رونمایی از تمبر یادبود اولین کنگره شهدای هنرمند عکاس کشور و ویژه نامه و اثر چند رسانه ایی این کنگره و بر پایی نمایشگاه عکس عکاسان دفاع مقدس از دیگر برنامه های این کنگره بود./829/پ202/ب

ارسال نظرات