۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۳۲۷۴۵
در ساوه؛

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس با حضور 10 گروه نمایشی از استانهای مختلف در ساوه برگزار می شود.
تئاتر دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین شاکری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: این جشنواره از دهم آذرماه امسال به مدت چهار روز در فرهنگسرای ساوه برگزار می شود.


مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در بخش صحنه‌ای با عنوان «یاقوت‌های سرخ» از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی با عنوان یادواره شهید مصطفی چمران در این شهرستان برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: این جشنواره در قالب موضوعات دفاع مقدس، دفاع مقدس در آئینه عاشورا و ما و بازماندگان دفاع مقدس با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به فعالیت هنرمندان متعهد و ترویج معنویت و فرهنگ مقاومت، تقویت و استمرار حرکت‌های هنری متعهد و منطبق با اهداف والای فرهنگی و ایجاد فضای همدلی و هم‌اندیشی در حوزه تئاتر برگزار خواهد شد.


شاکری افزود:هنرمندان نقش بی بدیلی در تشریح و تبیین ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه بر عهده دارند.

رییس ستاد نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر یاقوت های سرخ تاکید کرد: هنرمندان به واسطه استفاده از زبان هنر می توانند تلخی ها و درشتی هایی که در جامعه وجود دارد را به سمت تلطیف فضا و ایجاد حس نشاط و شادابی سوق بدهند.


مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای برگزار و شش استان لرستان، خوزستان، کرمانشاه، البرز، همدان و مرکزی در آن حضور دارند.


وی با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار، افزود: از زمان اعلام فراخوان جشنواره در مجموع 120 متن نمایشی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 75 اثر از سوی هیئت داوران آقایان(مهدی ذره،مهدی محمدی و بهاء الدین مرشدی)به بخش بازبینی راه یافتند.


شاکری گفت: آثار ارسالی به جشنواره در 28 آبان‌ماه سال جاری مورد بازبینی قرار گرفته و در مجموع 10 اثر شامل«همه چیزدر مورد آقای ف»به کارگردانی«مهدی ملکی بیگدلی»ازاستان مرکزی،شهرستان ساوه،«پاییزنگفته بود»به کارگردانی«سید محمد رضا مرتضوی»از استان البرز،شهرستان کرج،« 1417» به کارگردانی« سیدهاجر تقوی راد» از استان خوزستان،شهرستان رامهرمز،« چه کسی جنگ را آغاز کرد« سعیدزارع»از استان مرکزی،شهرستان اراک،،«به آخرین کلمات این قصه گوش کن»به کارگردانی«مرتضی اسدی مرام»از استان کرمانشاه،شهرستان هرسین،« شبی دراین حریم زنانه»به کارگردانی«سیدمحمدمحمدی»ازاستان مرکزی،شهرستان اراک،«شوق»به کارگردانی«پری بارانی»ازاستان همدان،شهرستان ملایر،«به موازات»به کارگردانی«امین پورمند»ازاستان خوزستان،شهرستان اندیمشک،«می خواهم زندگی کنم»به کارگردانی« یوسف لطفی زاده» از استان لرستان،شهرستان درود،«خنک مثل صبح»به کارگردانی«محمد قاسمی» از استان همدان،شهرستان ملایر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.


مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی، زمان برگزاری جشنواره را 10 آذرماه امسال اعلام کرد و افزود: مراسم اختتامیه جشنواره 14 آذرماه امسال با تجلیل از برترین‌های جشنواره در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار می‌شود./828/د102/ب

ارسال نظرات