۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۳۷۳۰
مبلغان جهادی(32)

روحیه جهادی مبلغان حافظ خاکریزهای انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور، با بیان این‌که اگر امروزه دین و فرهنگی در حال گسترش است، به خاطر وجود روحیه جهادی می­باشد، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی مبلغان و روحانیان، جلوی فضای تبلیغ دشمن را گرفته و خاکریزهای انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.
مبلغان جهادي 31

حجت­الاسلام سید علی جزایری، مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مؤلفه­های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و گفت: افزون بر این که باید مبانی مبلغان جهادی، مبانی انقلاب اسلامی باشند، باید دو ویژگی دیگر را دارا باشند که مهذب و متخلق بودن، یکی از ویژگی­های مبلغان جهادی می­باشد؛ در صورتی که طلبه، فردی خودساخته نباشد، دچار گرفتاری­هایی در مسیر تبلیغ خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه­ای اهواز افزود: یکی دیگر از ویژگی­های شخصیتی مبلغان جهادی، داشتن سلاح علم است که بخشی از آن، مهارت­ها و تجارب می باشند؛ مبلغ جهادی باید دو بال تهذیب و علم را دارا باشد که لازمه فعالیت­های تبلیغی می­باشد.

 

وی با اشاره به وضعیت امروز تبلیغ جهادی در حوزه علمیه اظهار داشت: چند سالی است که گروه­های حوزوی به سمت ساز و کارهای تشکیلاتی و مدونی رفته­اند و کارهای خوبی را انجام می­دهند؛ از زمانی که دغدغه­ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان شد، حوزه علمیه در حال حرکت به سمت انجام کارهای تشکیلاتی در عرصه تبلیغ رفته است.

 

مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور با بیان این که نیاز است تا فعالیت­های تشکیلاتی به صورت منظم و با دیدگاه راهبردی در زمینه تبلیغ انجام شود، خاطرنشان کرد: تبلیغ نسبت به نیازهای جامعه مخاطبان تبلیغی، می­باشد و بنابراین نیاز است که پشتیبانی­های نرم­افزاری و مالی بهتری از گروه­های تبلیغی صورت گیرد.

 

حجت­الاسلام جزایری با اشاره به سازماندهی گروه­های جهادی برای دوری از موازی­کاری­های تبلیغی ابزار داشت: نهادهای مختلف متعددی در عرصه تبلیغ به فعالیت­های ستادی می پردازند؛ با توجه به نیاز جامعه مخاطبان تبلیغ، در صورتی که موازی کاری­ها، خلل­هایی را در گروه­های یکدیگر ایجاد نکند، مشکلی نخواهد داشت، اما هنگامی که موازی­کاری­هایی در سطح ستادها انجام شود، سبب خواهد شد که پشتیبانی، ساماندهی و نظام­دهی به خوبی صورت نگیرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه­ای اهواز افزود: باید در خصوص گروه­های تبلیغی، تشکل و انسجام بخشی انجام گیرد؛ منطقه­بندی کشور، نیازشناسی و آسیب شناسی هر منطقه، از دیگر مسائلی است که باید متناسب با هر منطقه، گروه­ها را ساماندهی کرد که این کار به ستادها مربوط می­شود که متأسفانه هماهنگی لازم بین آن­ها وجود ندارد.

 

وی درباره ساماندهی گروه­های تبلیغی اظهار داشت: سازمان­ها و نهادهای متعددی در حال ساماندهی گروه­های تبلیغی هستند که موازی کاری­های مخربی در این زمینه صورت می­گیرد؛ به این صورت که اطلاعات میدانی این نهادها با یکدیگر مطابقت ندارد؛ با برگزاری جلسات و تقسیم­بندی فعالیت­های مناسب، می­توان مشکل موازی کاری را برطرف نمود.

 

مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور فرهنگ جهادی را در گسترش سریع و آسان آموزه­های دینی مؤثر دانست و اظهار داشت: اگر امروزه دین و فرهنگی در حال گسترش است، به خاطر وجود روحیه جهادی می­باشد؛ در صورتی که اگر مبلغان منتظر پشتیبانی ستادهای مربوطه می­بودند، وضعیت تبلیغ نسبت به زمان حال، اوضاع نا به سامانی داشت.

 

حجت­الاسلام جزایری به عوامل پشت سر گذاشتن موانع در کارهای تبلیغی و جهادی پرداخت و خاطرنشان کرد: نگاه جهادی، اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی و درک مأموریت­های انقلاب سبب شده است که برخی بدون توقع مالی و با تلاش و کوشش فراوان، موانع را پشت سر بگذارند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه­ای اهواز درباره تأثیر روحیه جهادی مبلغان گفت: روحیه جهادی مبلغان و روحانیان، جلوی فضای تبلیغ دشمن را گرفته و خاکریزهای انقلاب اسلامی را حفظ کرده است؛ در صورت عدم وجود این روحیه، این خاکریز­ها سقوط کرده بود.

 

وی در خصوص تحصیل و تبلیغ همزمان طلبه­ها اظهار داشت: به طور طبیعی طلاب قصد تبلیغ دین را دارند و طلبه باید بتواند بین تحصیل و فعالیت تبلیغی مدیریت کند که این مدیریت­کردن اولویت­ها، یکی از مهارت هایی است که طلاب باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند؛ به عنوان مثال یک مقطعی از زندگی طلاب باید به تحصیل علم پرداخته شود و در غیر این صورت، زیر بنای کار تبلیغی که علم است، سست می شود که در نتیجه تبلیغ آسیب خواهد دید.

 

مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور افزود: طلاب باید زمان پرداختن به تبلیغ و تحصیل را تشخیص دهند؛ طلبه­ای که مقدمات حوزه را به اتمام نرسانده است و به طور کامل به تبلیغ بپردازد، به تحصیل او آسیب خواهد رساند و آسیب دیدن تحصیل، به امر تبلیغ آسیب خواهد رساند؛ بنابراین باید در بلند مدت تدبیر شده و به اولویت بندی­ها پرداخته شود./822/ت302/ف

ارسال نظرات