۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۴۲۹۰
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

تهدید به تحریم برای مردم قدیمی و نخ‌نما شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که احتمال ساختن بمب اتم از سوی ایران از ذهن آمریکایی‌ها و استکبار بیرون کردنی نیست، زیرا وسواسی هستند، گفت: مردم ما می‌توانند در برابر استکبار بایستند، حتی اگر ما را تحریم کنند مردم ما مقاوم خواهند بود.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سالگرد تصویب قانون حقوق بشر گفت: در سازمان ملل قانونی برای کمک به مظلوم تصویب شد و این قانون بسیار خوب است و بسیاری از آن هم از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر نوشته شده است، اما مهم عمل کردن به این قانون است که انگار برای گردن‌کش‌ها و مستکبران قابل عمل نیست.

 

وی افزود: سازمان ملل و مجمع عمومی راهی شده برای چپاول مستضعفان که استکبار از آن سود می‌برند، در همین قضیه هسته‌ای سخنگوی کاخ سفید می‌گوید بر فرض که در انرژی هسته‌ای توافق کنیم، تحریم‌ها را بر نمی‌داریم مگر این‌که موشک بالستیک نداشته باشید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: سلاح اتمی ممنوع است اما طبق قانون ان‌پی‌تی تمام کشورها حق دارند از انرژی‌ هسته‌ای استفاده کنند، آن‌ها می‌گویند شما می‌خواهید بمب اتم بسازید و می‌گویند که شما باید این احتمال را از ذهن ما بیرون کنید.

 

وی ادامه داد: این احتمال از ذهن آمریکایی‌ها و استکبار بیرون کردنی نیست، زیرا شما وسواسی هستید، ما خودمان می‌گوییم که این کار را نمی‌کنیم و در این زمینه هم فتوا داریم،‌ بعد می‌گویند اگر از جانب هسته‌ای شما مطمئن شویم شما چرا موشک دارید؟

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اسرائیل از این موشک‌ها دارد، چرا ما نباید داشته باشیم؟ ما موشک‌هایی را داریم که اگر اسرائیل دست از پا خطا کرد تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم و باید از نیروهای نظامی تقدیر و تشکر لازم را انجام داد.

 

وی با تأکید بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها، بیان کرد: مردم ما می‌توانند در برابر استکبار بایستند، حتی اگر ما را تحریم کنند مردم ما مقاوم خواهند بود، این تهدید‌ها دیگر زمانش گذشته است و نخ‌نما شده است، مردم ما مشکلات جنگ را تحمل کردند.

 

امام جمعه اصفهان با بزرگداشت اربعین سید و سالار شهیدان و اشاره به راهپیمایی عظیم مردم در این روز، خاطرنشان کرد: روزنامه‌های خارجی نوشتند که در تاریخ مانوری بزرگ‌تر از اربعین کربلا رخ نداده است، هزاران میلیون نفر از جاهای دور و نزدیک به سمت کربلا حرکت کردند،‌ اکنون دنیا بر روی شیعه متمرکز شده و منتظر است که کوچک‌ترین ایراد را از شیعه بگیرد.

 

وی اظهار کرد: اکنون دشمن درصدد است که بین ما و بقیه مسلمانان جدایی بیندازد، هر مسلمانی باید مواظب این دو مطلب باشد،‌ هم باید کاری نکنیم که به آبروی ائمه(ع) لطمه بزنیم،‌ در سوار شدن در اتوبوس در غذا خوردن رعایت حال دیگران را بکنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: شعارهایی که در جمع زائران حرم ائمه(ع) داده می‌شود گاه بی‌ادبی است و کاری ناروا است، نباید وضعیت زیارت دیگران بهتر از ما باشد، خداوند می‌فرماید صدایتان را بالاتر از صدای پیامبر(ص) نکنید و در عزاداری‌ها نیز آبروی اهل‌بیت(ع) را نگاه داریم.

 

نمایندگان مجلس مدرس‌ گونه عمل کنند

 

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و روز مجلس افزود: وی انسان وارسته‌ای بود که نه تنها ما اصفهانی‌ها به وی افتخار می‌کنیم بلکه همه شیعیان به این شخصیت بزرگ که در علم، تقوا و سیاست بی‌نظیر بود، افتخار می‌کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به این‌که آیت‌الله مدرس در برابر احمدشاه ایستاد و با اصل آمدن پهلوی مخالفت بود، خاطرنشان کرد: شهید مدرس گفت که خداوند دو چیز را به من نداده است یکی ترس و دیگری طمع و به همین دلیل نه می‌توان او را تطمیع و نه تهدید کرد.

 

وی اظهار کرد: اگر نماینده‌های ما اکنون از مرحوم مدرس درس بگیرند، وضع ما از این خیلی بهتر می‌شود، متأسفانه بسیاری از آن‌ها همچون مدرس نیستند و با جرأت و با درایت مرحوم مدرس نمی‌توانند نظر بدهند و اگر تحت سیطره تطمیع و تهدید وزیران قرار نمی‌گرفتند، وضعیت این گونه نبود.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی وظایف و اختیارات بسیاری بر عهده دارد که امیدواریم مدرس‌گونه به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود بپردازند تا کشور اصلاح شود، البته نمایندگان خوبی هم هستند اما جمعشان این گونه نیست.

 

وی با بزرگداشت روز دانشجو بیان کرد: در روز دانشجو، نیکسون که به ایران می‌خواست بیاید اما دانشجویان تحصن کردند و در برابر استکبار ایستادند، زمانی که هیچ کس در برابر استکبار ایستادگی نکرده بود و امیدواریم همه دانشجویان در برابر استکبار ایستادگی کنند.

 

ضرورت تأسیس مرکزی برای انفاق اموال غیرضروری

 

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به فرازهایی از خطبه 190 نهج‌البلاغه به توصیف صفات نمازگزاران پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های نمازگزاران انفاق است، مؤمنان و نمازگزاران بهترین مال خود را انفاق می‌کنند و نباید اموالی را که خود انسان از آن بدش می‌آید، انفاق کند.

 

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: بهتر این است که انفاق از بهترین جنس باشد و البته به این معنا نیست که جنس دست دوم یا جنس قدیمی را انفاق کرد و بهتر است مسؤولان مرکزی را برای انفاق اجناس قدیمی و اموالی که در خانه‌ها نیاز نیست، راه‌اندازی کنند.

 

وی با توصیه به شهرداری و شورای شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: برای اشیا گمشده نیز مرکزی درست شود، خیلی‌ها مراجعه می‌کنند برای این‌که هر کس هر مالی را که گم کرد بیاید در این مرکز و هر کس هر چیزی را یافت به این مرکز مراجعه کند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: ایثار کار امثال ماها نیست، ایثار یعنی این‌که چیزی را که خودشان به آن نیاز دارند به دیگران ببخشند، ایثار از خود گذشتن است و نمونه آن را امام پنج تن آل عبا انجام دادند که جریان آن در سوره مبارکه انسان آمده است.

 

وی گفت: انسان اگر مالی را انفاق می‌کند با منت‌گذاری آن را باطل نکند، انسان ممکن است همان حین بخشیدن مال این انفاق را باطل نمی‌کند، اما پس از آن به گونه‌ای بر فرد منت بگذارد که از بین برود، انسان انفاقی انجام می‌دهد و در اعمالش نوشته می‌شود اما آن را بازگو می‌کند و از بین می‌رود.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که خدای متعال صدقه و انفاق را خود می‌گیرد،‌ اظهار کرد: برای همه کارهای خیر خداوند وکیلی مشخص کرده است به غیر از صدقه و انفاق که خود خداوند آن را از دست صدقه‌دهنده و انفاق‌کننده می‌گیرد./914/پ201/ب4

ارسال نظرات