۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۳۰۹
کارشناس مسائل خانواده:

حضرت زینب با عزت‌مندی اسارت را به حریت مبدل کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به نقش بی‌بدیل حضرت زینب(س) در حماسه کربلا، گفت: ایشان با روشنگری و تکیه بر عزت، شرایط اسارت را به حریت و آزادگی تبدیل کرد.
معصومه ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری، کارشناس مسائل زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) از جهت ولایت پذیری، همدلی و همراهی با امام زمان خود در تاریخ نظیر ندارند.

 

وی با اشاره به نقش تبلیغی و روشنگری حضرت زینب(س) در جریانات مختلف یادآور شد: حضرت زینب(س) افزون بر همراهی با سیدالشهدا(ع) و نقش‌آفرینی در قیام عاشورا و دوران اسارت، در زمان حیات امیرمؤمنان علی(ع) نیز با برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن به تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی پرداختند.

 

این کارشناس مسائل خانواده، حضرت زینب(س) را راوی خطبه حضرت زهرا(س) خواند و ابراز کرد: حضرت زینب(س) با بیان احادیث پیامبر اکرم(ص) و خطبه حضرت زهرا(س)، راه مادر خویش را در دفاع از ولایت ادامه دادند.

 

وی نقش پبام رسانی و عزتمندی حضرت زینب(س) را در واقعه کربلا مهم دانست و تأکید کرد: حضرت زینب(س) با سخنرانی‌های شیوا  و کوبنده و دفاع از جان امام سجاد(ع) به عنوان بقیه الله در روی زمین، اسارت را به حریت و آزادی تبدیل کردند.

 

ظهیری به روشنگری‌های حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: نقش ایشان در افشای ماهیت بنی امیه، تاریخی و سرنوشت ساز بود چنان که در طول تاریخ نیز الگوی مقابله با ظالمان بوده‌اند.

 

وی عزاداری و سیاهپوشی را سنت حسنه حضرت زینب(س) خواند و بیان داشت: حضرت زینب(س) با سیاهپوش کردن محمل‌ها، تبلیغ عملی کردند و با این اقدام زمینه عزاداری بر اهل بیت(ع) را فراهم کردند.

 

ظهیری، حضرت زینب(س) را نمونه یک امام شناس آگاه به زمان خویش دانست و خاطرنشان کرد: ایشان دوران هفت معصوم را درک کرده‌اند و که همه آنها و امامان بعدی نیز حضرت زینب(س)را ستوده ‌و مدح کرده‌اند.

 

وی حضرت زینب(س) را الگوی بانوان عالم خواند و تأکید کرد: شخصیت والای حضرت زینب(س) به عنوان دختر، همسر و مادر نمونه، الگوی جامعی برای بانوان بوده‌اند.

 

ظهیری، امانتداری و انتقال ارزش‌های انقلاب بزرگ امام حسین(ع) به نسل‌های بعد را از اقدامات ارزشمند زینب کبری(س) برشمرد و افزود: اگر نسل حاضر ایشان را الگوی خویش قرار دهند امانتداری و حفظ ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی را فرا گرفته و به دیگران آموزش خواهند داد./908/ت302/ف

ارسال نظرات