۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۴۳۶۷

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» خراسان رضوی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی«مدهامتان »خراسان رضوی در آیین اختتامیه این مسابقات که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، معرفی و تقدیر شدند.
جشنواره مدهامتان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» با حضور 190 برگزیده مرحله شهرستانی شب گذشته 14 آذر در رواق دارالهدایه حرم رضوی با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

در آیین اختتامیه این جشنواره برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی«مدهامتان »خراسان رضوی  معرفی و تقدیر شدند.

 

در رشته قرائت مسعود موحدی‌راد از نیشابور، حامد علیزاده از تربت‌جام و سجاد انصاری‌پور از مشهد به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند، همچنین در رشته اذان علی‌اصغر شعرآبادی از سبزوار، سیدرضا عربی از تربت‌حیدریه و عماد علیزاده از تربت‌جام به عنوان نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مهدی مهربان و علی مهربان از نیشابور و محمد حسین ابراهیمی از مشهد نفرات اول تا سوم رشته حفظ یک جزء، مهدی عباسپور از تربت‌حیدریه، محمد صدرا شجاعی ‌راد از سبزوار و محمد مهدوی از تایباد به عنوان نفرات برتر رشته حفظ سه جزء معرفی شدند.

 

همچنین در رشته  حفظ پنج جزء رضا حسنی از تربت‌حیدریه، محمدامین غفوری از گناباد و ایمان برومند از مشهد مقام اول تا سوم این رشته را به خود اختصاص دادند و در حفظ 10 جزء نیز اسماعیل صابری از نیشابور، علی زاهدی و احمد برزگر از تربت‌حیدریه مقام‌های برتر را به خود اختصاص دادند.

 

در رشته حفظ 20 جزء نیز رضا گلشاهی از مشهد، علی برزگر ار تربت‌حیدریه و محمد قربانی از نیشابور به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

 

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز محمدرضا جاهدی‌نیا از سبزوار و احمد شهبازی‌نیا از نیشابور مقام اول و دوم مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان خراسان رضوی را کسب کردند، ابراهیم عماد لو، علی قربانی از نیشابور و سید مصطفی ایمانی از مشهد به عنوان نفرات برتر رشته ترتیل معرفی شدند.

 

در رشته تصحیح قرائت اذکار نماز نیز جعفر رمضان‌زاده از تربت حیدریه، علی جانباز و مرتضی حدادیان از مشهد مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

براساس این گزارش، شرکت کنندگان در این جشنواره در هفت رشته قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه، تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز و اذان با یکدیگر رقابت کردند.

 

در رشته حفظ قرآن کریم متسابقین در گروه برادران در شش بخش رقابت کردند، در این رشته بخش های حفظ یک، سه و پنج جزء قرآن کریم برای شرکت کنندگان رده سنی زیر 16 سال و سه بخش حفظ 10، 20 و 30 جزء(حفظ کل) قرآن کریم نیز برای رده سنی بالای 16 سال در نظر گرفته شده است.

 

 مسابقات مرحله شهرستانی این جشنواره در هشت منطقه استان برگزار شده است، و مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در دو بخش شفاهی و مکتوب ویژه آقایان در مسجد پنجتن مشهد برگزارشد.

 

گفتنی است، جشنواره قرآنی «مدهامتان» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و کانون تخصصی قرآن(کانون رسالت خراسان رضوی) برگزار شد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات