۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۸۲۴
آیت الله صفایی بوشهری:

راه سلوک در مسلک عبودیت رهروی در مسیر امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان این‌که راه خدا راه حسین است و راه حسین راه خدا است، گفت: تنها راه سلوک در مسلک عبودیت الهی، رهروی در مسیر ابا عبدالله الحسین(ع) است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم بدرقه طلاب زوار اربعین حسینی(ع) که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد گفت: سفر یک مبدأ، مقصد و یک مقصودی دارد به این معنا که سفر مشتمل بر مجموعه ای از امور و مهم ترین آن مقصود است.

 

وی با بیان اینکه ارزش سفر به هدف و مقصود آن است، اظهار داشت: حتی ازرش مقصد هم از مقصود پایین تر است زیرا افرادی وجود دارند که برای مثال به شهر مقدس مشهد سفر می کنند، اما نه برای زیارت بلکه برای کار انجام کارهای ناپسند به این سفر می روند.

 

رو روح سفر بسیار مهمتر از جسم سفر است

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انسان باید بداند که با چه هدف و مقصودی سفر می کند و این با ارزش و گرانبها است اما مابقی امور از قبیل مبدأ و مقصد همه مقدمه هستند ازاین رو روح سفر بسیار مهمتر از جسم سفر است.

 

تنها راه سلوک در مسلک عبودیت الهی، رهروی از راه ابا عبدالله الحسین است

 

آیت الله صفایی بوشهری مقصود از سفر به کربلا را یک پیام الهی بزرگ به تمام جهان بشریت عنوان کرد و بیان داشت: مضمون این پیام آن است که راه خدا راه حسین است و راه حسین راه خداست؛ تنها راه سلوک در مسلک عبودیت الهی، رهروی از راه ابا عبدالله الحسین(ع) و جهان آینده در اختیار اندیشه های حسینی است.

 

انسان در اربعین با معماری حسینی خود، می تواند به اوج کامل برسد

 

این استاد اخلاق اظهار داشت: در روایات بیان کرده اند که اربعین به زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) بروید و به این مهم تاکید فراوان شده است و نیز آن را از نشانه های مومن قرار داده اند زیرا اربعین در خود یک بیانی دارد و آن این است که انسان در اربعین با معماری حسینی خود، می تواند به اوج کامل این مکتب برسد.

 

وی افزود: انسان چهل روز در فضای حسینی، خود را معماری ابا عبدالله الحسین(ع) می کند و بعد از اتمام چهل روز، خود را عرضه بر آن حضرت می نماید.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه افزود: انسان وقتی چهل روز عزاداری کرد و در فضای حسینی قرار گرفت، باید اربعین برای اتمام حجت با آن باغبانی که در این چهل روز، باغبانی انسان کرد، دانه شخصیت متعالی انسان را کاشت و حراست کرد، بیاید تا مهر حسینی شدن او را به او عطا کند.

 

وی همچنین بیان داشت: باید انسان در این سفر با ابا عبدالله الحسین(ع) عهد ببندد که حسینی باشد، حسینی بماند و حسینی عمل کند و همانطوری که امام حسین(ع) خود را به دنیا نباخت، ما هم در امور دنیوی اسیر دنیا نشویم و به آن نبازیم همانطور که امام با جان از حریم دین دفاع کرد، ما هم مانند ایشان از دین دفاع کنیم همانند حضرت اباالفضل(ع) که از خط ولایت دفاع کرد، ما هم از ولایت دفاع کنیم.

 

امام جمعه بوشهر در پایان گفت: همه کسانی که به این سفر می روند، به دلیل کشش و جذبه امام حسین(ع) است که آن ها را به این رحلت بزرگ فراخوانده، یعنی امام است که عشق خود را در درون شما قرار داده، و شما با علاقه فراوان قصد سفر کرده و حاضرید که پیاده تا حرم آن حضرت راه بروید؛ از این رو انسان باید با دید ترک گناه، ترک منیّت، ترک خودگرایی و خودپرستی به آنجا سفر کند و در مسیر عبودیت الهی با نگاهی حسینی و رنگی نینوایی قدم بردارد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات