۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۰۳۵
27 و 28 آذرماه؛

دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه 27 و 28 آذرماه با حضور 214 نفر از مدیران رسانه‌ای داخلی و خارجی در مشهد برگزار می‌شود.
همايش بسيج و رسانه قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری که محل لانه جاسوسی سابق به منظور تشریح برنامه‌های همایش بین المللی بسیج و رسانه برگزار شد، گفت: عرصه‌های فعالیت بسیج به میزان تمام عرصه‌های موجود در جامعه از علم، فرهنگ و سیاست تا اقتصاد و ورزش و هنر گسترده شده است.

 

وی با بیان اینکه عدهای پس از دفاع مقدس، بسیج را خاتمه یافته فرض می‌کردند و غافل از اینکه امام(ره) در سال 42 فرمودند: من در اندیشه تشکیل بسیج‌ ام، اظهار داشت: بسیج نسخه امام(ره) برای بقا و صدور انقلاب بوده و تضمین حضور همیشگی امت در تمامی صحنه‌های انقلاب به شمار می‌رود.

 

معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین با اشاره به حضور پر رنگ بسیج در صحنه نبرد، خاطرنشان کرد: بسیج حتی در دوران دفاع مقدس نیز خار چشم دشمنان و ایادی داخلی بود اما چون در صحنه نبرد حضور پر رنگی داشت خیال واهی مخالفان کمی راحت بود از این رو پس از جنگ با توجه به کادر سازی آن دوران و ساخنه شدن مدیران و فرماندهان لایق، بر خلاف تصور و تبلیغ تکنوکرات‌ها، هر جا روحیه بسیجی وارد صحنه شد موفقیت‌هایی نظیر دفاع مقدس رقم خورد که بزرگترین فتوحات بسیجیان در عرصه فرهنگی و اجتماعی بود.

 

رییس همایش بین المللی بسیج و رسانه با اشاره به سابقه 17 ساله خود در عرصه روابط عمومی، تصریح کرد: بیشترین گمنامی و مظلومیت بسیج مربوط به دهه 70 است یعنی پس از جنگ تحمیلی تا سال های اولیه دهه 80 که کمتر رسانه‌ای به اقشاری همچون بسیج دانشجویی توجه می‌کرد در حالیکه مجاهدت‌های دانشجویان بسیجی در آن دوران کمتر از مجاهدت دانشجویان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی و واقعه هویزه نبود.

 

وی ادامه داد: از آنجا که بسیج خودش بزرگترین رسانه شفاهی و مستقیم است به لطف خدا روز به روز بر محبوبیت این تشکل مردمی افزوده شده است بنابراین امروز شاهد توسعه روز افزون بسیج در تمامی اقشار جامعه هستیم.

 

احمدی گفت: در دوم آذر سال 67 که امام(ره) از بسیج جهان اسلام نام بردند چه کسی باورش می‌شد امروز الگوی بسیج نه در لبنان، فلسطین، عراق و سوریه و حتی در مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن بلکه در فرگوسن و لندن هم در حال بیداری افکار عمومی است و امروز شعار بسجیان خواب را از چشمان حکام کاخ سفید گرفته است.

 

رییس همایش بین‌المللی بسیج و رسانه تصریح کرد: امروز بسیجیان ضمن آنکه آرایش نظامی لشکرها و تیپ‌ها و گردان‌های دوران جنگ را به لحاظ کیفی و کمی ارتقای چشمگیری داده‌اند آرایش‌های فرهنگی اقتصادی و علمی خود را هم تشکیل داده و تقویت بخشیده‌اند بنابراین امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعامل و ارتباط بسیج و رسانه احساس می‌شود و این احساس نیاز برای تبلیغ فرهنگ، تفکر و تشکل بسیج نیست بلکه هدف از این تعامل، تشکیل جبهه قدرتمند رسانه‌ای برای مقابله و رویارویی نهایی با نظام سلطه و تجمیع توان و ظرفیت‌ها برای افول قطعی استکبار است.

 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: رسالت و تکلیف رسانه اسلامی، تقویت نظام اسلامی برای گسترش حاکمیت اسلام و اشاعه روح استکبار ستیزی در مقابل امپریالیسم رسانه‌ای نظام استکبار است.

 

احمدی همایش بین‌المللی بسیج و رسانه را فراگیرترین رویداد رسانه‌ای کشور با شعار "بسیج، رسانه و گفتمان ولایت" دانست و عنوان کرد: همایش بین‌المللی بسیج و رسانه، فراگیرترین و بزرگترین رویداد رسانه‌ای کشور است که تمامی اهالی رسانه را در اقدامی بی‌نظیر گرد هم جمع می‌کند که البته این اجتماع، جامعیت و محبوبیت و فراگیری بسیج را نشان می‌دهد ک ده‌ها مدیر عالی رسانه‌های ملی را در یک اجتماع دو روزه در مشهد مقدس گرد هم می‌آورد.

 

احمدی توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی و صدور دستورالعمل بسیج به سایر ملل را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: این همایش در قالب پنج کارگروه "بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی ولایت " به ریاست مهندس نبوی و دبیری دکتر صالح اسکندری "بیسج، رسانه و اقتصاد مقاومتی" به ریاست دکتر عامری و دبیری آقای ملازاده "بسیج، رسانه و مقابله با تهدیدات ماهواره" به ریاست مهندس بذرپاش و دبیری مهدی محمدی، "بسیج، رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی" به ریاست بیژن نوباوه و دبیری دکتر حسین رضی و "بسیج، رسانه و عقلانیت و محاسبه‌گری در نظام اسلامی" به ریاست حجت الاسلام دکتر رهدار و دبیری دکتر نظریان تشکیل می‌شود.

 

رییس همایش بین‌المللی بسیج و رسانه ضمن توضیح در خصوص کارگروه مقابله با اسلا آمریکایی و تأکید بر اینکه ما معتقدیم چیزی به نام داعش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این گروهک‌های تروریستی و مزدور ساخته صهیونیسم و استکبار بوده و این پیاده‌نظام به دنبال گمراهی اذهان از اصل استکبار است و این تحلیل که بگوییم پیاده روی اربعین مقابله با تکفیری ها و داعشی‌ها است تحلیلی سطحی است بلکه این پیاده‌روی، جبهه استکبار را نشانه گرفته و در صدد نابودی آن است.

 

وی در ادامه درباره ترکیب شرکت کنندگان همایش بین‌المللی بسیج و رسانه، گفت: 214 نفر از مدیران عالی رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و سایبری شامل معاونان رسانه ملی و مدیران شبکه های صدا و سیما و مجموعه‌های خبری رسانه ملی شامل واحد مرکزی خبر، باشگاه خبرنگاران جوان و سردبیران بخش‌های مختلف خبری، مدیران عامل خبرگزاری‌ها، مدیران مسؤول روزنامه‌ها، مسؤولان پایگاه های شاخص خبری و مدیران رسانه‌ای جهان اسلام که در جمهوری اسلامی ایران دفاتر فعال دارند در همایش دو روزه مشهد مقدس که روزهای 27 و 28 آذر ماه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

 

احمدی زمان افتتاحیه همایش بسیج و رسانه را صبح 27 آذر ماه اعلام کرد و ادامه داد: در افتتاحیه همایش طبق سنت سال گذشته یک نفر به عنوان نماینده روزنامه‌ها، یک نفر به نماینده خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، یک نماینده از صدا و سیما و یک نفر به نمایندگی از رسانه‌های جهان اسلام صحبت می‌کند همچنین آیت الله صفایی بوشهری نیز پیرامون اخلاق رسانه به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 

وی همچنین اختتامیه این همایش را 28 آذر عنوان کرد و از سخنرانی سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و تقدیر از یک دهه تلاش مهندس ضرغامی خبر داد و گفت: همچنین اختتامیه امسال با برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای بسیج با هدف تقدیر از رسانه‌های برتر در انتشار و انعکاس برنامه‌های هفته بسیج در 5 رشته و موضوع، کمیت انتشار خبر، مقاله، یادداشت، عکس، گزارش مکتوب و مصور و نماهنگ و کلیپ خواهد بود.

 

معاون رروابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه همایش بسیج و رسانه یک دهه به صورت یک مراسم تشریفاتی با تقدیر از همگان برگزار می‌شد، گفت: بین‌المللی شدن، دعوت از پایگاه‌های خبری اجرای کارگروه‌ها، دو روزه شدن و همچنین برگزاری همایش در سطح مدیران عالی را به عنوان 5 تفاوت اصلی دوازدهمین دوره همایش بسیج و رسانه با همایش‌های سال‌های قبل است./814/پ202/ب4

ارسال نظرات