۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۵۲۱

پیش بینی عبور 50 تا 100 هزار زائر از قدمگاه امام رضا

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قدمگاه گفت: پیش بینی می شود 50 تا 100 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) از شهرستان قدمگاه عبور کنند.
کاروان پياده روي زائران امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدی نسب ضمن بیان فلسفه زیارت ائمه(ع) با پای پیاده، گفت: در سال 201 هجری قمری یعنی دو سال پیش از شهادت امام رضا(ع) کاروانی از بنی هاشم و فرزندان موسی بن جعفر(ع) و شخص حضرت معصومه(س) با پای پیاده به دیدار حضرت رضا(ع) می شتافتند ولی به سر منزل مقصود نرسیدند و در بین راه جان به جان آفرین تسلیم گفتند.

 

وی با بیان این که در حقیقت بنیانگذار زیارت امام رضا(ع) با پای پیاده شخص بزرگوار حضرت معصومه(س) بودند و امروز نیز شاهد کاروان های پیاده  ممالک مختلف به مشهد مقدس به ویژه در دهه آخر صفر هستیم، یادآور شد: در سال 1320 هجری قمری در دوران حکومت صفویه کاروانسراهایی در مسیر راه به منظور ارائه خدمت به زوار علی بن موسی الرضا(ع) ساخته شد.

 

وی کاروان زائران پیاده اهل بیت(ع) را نمایش ارادت و عشق عمیق به اهل بیت(ع) و ولایت و تداوم خط مشی آنان عنوان و اظهار کرد: هر ساله کاروان هایی از شهرهای مختلف کشور و کشورهایی چون عراق، کویت و ترکیه برای زیارت امام رضا(ع) از شهرستان قدمگاه عبور می کنند و امسال با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود 50 تا 100 هزار زائر از این شهرستان عبور کنند.

 

امام جمعه قدمگاه گفت: کاروان هایی به صورت پراکنده از کویت و عراق نیز در این مکان مقدس حضور خواهند یافت.

 

وی افزود: در سال گذشته شش کاروان از کربلا و شش کاروان از نجف که هر کاروان متشکل از 50 الی 100 نفر بود از مسیر قدمگاه عبور کردند.

 

حجت الاسلام رضوی نسب ادامه داد: جهت رفاه حال زائران تمامی مساجد برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی آماده هستند./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات