۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۳۷۴۶۷
به همت یک طلبه مشهدی؛

انیمیشن های ضد اسرائیلی تولید می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب درباره فعالیت های هنری خود در یک ساله اخیر گفت: موضوعات انیمیشن های در حال ساخت، یک کار ضد اسرائیلی و جشنواره ای و یک کار 15 دقیقه ای با موضوع حق و باطل و خیر و شر است که طی دو ماه آینده آماده می شود.
انیمیشن های ضد اسرائیلی تولید می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد قاسم پور، عضو شورای سیاستگذاری و عضو هیأت موسس نهضت مردمی پوستر انقلاب است، وی 28 ساله و دارای تحصیلات حوزوی و کارشناس علوم حدیث و نزدیک به یک دهه فعالیت هنری است. این کارگردان موفق در عرصه انیمیشن تا کنون موفق به کسب چندین جایزه ارزنده در جشنواره های داخلی و خارجی شده است.

 

حجت الاسلام جواد قاسم پور، کارگردان انیمیشن ساز در گفت و گوبا خبر نگارخبرگزاری رسا در مشهد درباره فعالیت های هنری خود در یکساله اخیر گفت: بیشتر وقت من در مجوعه پوسترهای انقلاب می گذرد که یک حرکت مردمی و تبلیغی ترویجی است.

 


وی می گوید: در طول چهار سالی که از زمان تشکیل «نهضت» تا به امروز می گذرد برنامه هایی با موضوع سبک زندگی، حماسه سیاسی، تولید علم، اقتصاد مقاومتی و انتظار انقلابی برگزار شده که آثار برگزیده این نشست ها برای عموم مردم و بطور کاملا رایگان قابل دسترسی است.


 

حجت الاسلام قاسم پور افزود: برای تبلیغ و گسترش مفاهیم انقلابی با زبان گرافیک برای مردم ایران وآخرین مجموعه ای که ارایه شده است. پوستر رایگان با کیفیت چاپ و دانلود رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و می توانند با مضامین انقلابی، پوسترها را دانلود و چاپ کنند و آخرین مجموعه ای که از کتابچه و نمایشگاه آن رونمایی شد موضوع مصرف زدگی با عنوان سرطان مصرف بود و بیش از 60 پوستر در حال حاضر در سایت با این موضوع وجود دارد.

 

این کارگردان انیمشین تصریح کرد:  نهضت پوستر انقلاب یک شبکه مردمی است و بسیاری از دانشجویان و طلبه ها در این فضا مشغول به فعالیت هستند و یک بخش ایده پردازان و محتواسازان در این مجموعه مشغول است و گرافیک کاران و توزیع کنندگان و بانیان مردمی و بخش اساتید هم داریم و این شبکه روز به روز در حال گسترش است و از آثارخوب این مجموعه که با موضوعات مبتلا به اجتماعی است، می توانند مصرف کننده این محصولات باشند.

 

ساخت دو انیمیشن

 

وی درباره دیگر فعالیت های خود گفت: مدت زمانی از فضای انیمیشن فاصله گرفته بودم و در حال حاضر در حال ساخت انیمیشن جدید  و در حال تولید دو کار انیمیشنی هستم.

 

حجت الاسلام قاسم پور افزود: موضوعات این انیمیشن ها یک کار ضد اسرائیلی است و جشنواره ای می باشد و کار دیگر 15 دقیقه ای است با موضوع حق و باطل و خیر و شر که فانتزی است و کار اول دو و نیم دقیقه و کار دوم یک پیام عمومی دارد با موضوع خیر و شر و در دو ماه آینده آماده می شود و مدت زمان یکسال تولید این انیمیشن طول کشیده است.

 

این روحانی هنرمند درادامه درباره نقش هنر در انتقال پیام دین اظهار داشت: ما در طول تاریخ شیعه و در دوره های مختلف، علمای دین با زبان هنر مفاهیم و آمیزه های دینی را به اقشار مختلف جامعه منتقل می کردند و اگر مبلغ ما منبری بوده است و وعظ می کرده است این وعظ در شکل و فرم خودش و نحوه انتقال پیام دارای یک سبک هنری بوده است.

 

حجت‌الاسلام قاسم پور افزود: اگر افراد وعلما کتاب می نوشتند از انتخاب اسم کتاب خودشان تا نحوه چگونگی متن در قالب فضای هنری بوده است و اساسا اسلام در فضای انتقال مفاهیم خودش تنها  یک راه را برای انتقال پیام دین که همان راه هنری است، برگزیده است و راه دیگری وجود ندارد.

 

اطلاع رسانی پیام دین قطعا با هنر آمیخته است

 

وی افزود: ما با توجه به فضای دور افتادن خودمان در این سال های اخیرنسبت به شناخت هنر دینی باعث شده است که موضوع هنر از دین جدا شود و این درصورتی است که اطلاع رسانی پیام دین به طور قطعی با هنر آمیخته  است و بایستی نگرش ها را در این زمینه تغییر داد چرا که اسلام آمیزه های خودش را با زبان هنر واز قالب های هنری استفاده می کند و ادعای این مدعا اینست که قرآن و روایات معصومین دارای تمثیلات هنری است.

 

حجت الاسلام قاسم پور ادامه داد: دعبل خزائی شاعری اهل شعر که با زبان شعر پیام عاشورا را منتقل می کندو نگاه امام رضا(ع) به دعبل یک نگاه استراتژیک است بدین معنا که پیام دارد و کسانی که در این عرصه با زبان هنر برای انتقال پیام دین فعالیت می کنند مورد توجه اهل بیت(ع) هستند.

 

وی ادامه داد: در صدر اسلام پیامبراکرم(ص) نیز توجه خاصی به شعرا داشتند چرا که در آن زمان فضای انتقال مفاهیم دین، فضای شعری بوده است و عرب با مدح و شعرعجین بوده است.

 

ورود بیشتر طلاب به عرصه هنر

 

عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب اظهار کرد: این نگاه رسول اکرم (ص) وخاندان عترت به هنر و ساحت هنر یک نگاه اصیل است و در فضای حوزه امروز نیز جوشش های خوبی در فضای هنری داشته ایم البته ما هنرهای مدرن و جدید هم داریم که قالب های جدید هنری نام گرفته اند و برای ورود طلاب و روحانیون در این عرصه ها، با توجه به اقتضائات خاص خودش بایستی با ملاحظه باشد.

 

وی ادامه داد: شعر و ادبیات با توجه به این که متن است و طلبه ها بیشتر با متن سر و کار دارند و در این عرصه سریعتر با آن ارتباط می گیرند و با شعر عجین هستند اما با هنرهای سینمایی و تصویری که قالب امروز هنرهای بشری است که با زندگی افراد گره خورده است و حتی بشر امروز را نسبت به این هنرها شرطی کرده است و این عرصه دارای استانداردها، اقتضائات و ملاحظات خاص خودش است.

 

حجت الاسلام قاسمپور ادامه داد: باید طلاب و روحانیان با حساب و برنامه ریزی شده وارد این عرصه های جدید هنری بشوند و اسلام حرفش را هنری بیان می کند و قالب دیگری برای این پیام رسانی وجود ندارد.

 

این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: در فضای تاریخ شیعه پژوهش های مختلف انجام شده است و تبلیغ شیعه همراه با استفاده از قالب های هنری برای انتقال پیام محسوس و ملموس است./934/ت301/ب5

ارسال نظرات