۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۴۲۰
یکی از روحانیان انقلابی بحرین در گفت‏وگو با رسا خبر داد:

تعطیلی مدارس علمیه بحرین در اعتراض به دستگیری شیخ علی سلمان/ دیدار طلاب بحرینی با مراجع تقلید قم

خبرگزاری رسا ـ یکی از انقلابیان بحرینی گفت: مدارس علمیه بحرین در اعتراض به دستگیری شیخ علی سلمان تعطیل شد.
حجت الاسلام سيد ياسين الموسوي از فعالان سياسي و مبارز بحريني


حجت‌الاسلام سید یاسین موسوی از فعالان سیاسی و مبارز بحرین، در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی این کشور را محکوم کرد و بیان داشت: انگلیس و آمریکا از در دوستی با شیخ علی سلمان وارد شدند و تلاش بسیار برای جلب نظر وی انجام دادند.


وی افزود: انگلیس و آمریکا بعد از ناامید شدن از شیخ علی سلمان به دشمنی و کینه توزی با وی پرداختند و از رژیم آل‎خلیفه خواستند که دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی را بازداشت کند.


این فعال سیاسی و مبارز بحرین بازداشت شیخ علی سلمان را اقدامی خطرناک توصیف کرد و بیان داشت: بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق پیامد‎های سنگینی را برای رژیم آل‎خلیفه درپی خواهد داشت. هرگونه اقدام علیه شیخ علی سلمان به منزله اقدام علیه مردم بحرین خواهد بود و مسؤولیت آن بر عهده رژیم حاکم است.


حجت الاسلام موسوی راه حل بحران این کشور را عملی کردن مطالبات عادلانه مردم دانسته و خاطرنشان ساخت که مخالفت با مردم، سرکوب و مصادره حقوقشان و بازداشت شخصیت‎های دینی و سیاسی مورد قبول آنان نیست.


وی به محبوبیت و جایگاه شیخ علی سلمان در بین مردم اشاره کرد و گفت: دبیرکل جمعیت الوفاق از محبوبیت بسیاری در میان مردم بحرین برخوردار است به طوری که بعد از آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در رتبه دوم محبوب‎ترین انقلابیان بحرین می‎شود.


حجت‌الاسلام سید یاسین موسوی تعطیلی درس‎های حوزه‎ علمیه در بحرین و صدور بیانیه‎ را بخشی از واکنش‎های علما و طلاب این کشور به بازداشت شیخ علی سلمان دانست و خاطرنشان ساخت: آیات شیخ عیسی قاسم، جواد الوداعی، عبدالله الغریفی و عبدالحسین الستری از علمای بحرین در همان شب که رژیم آل‎خلیفه منزل حجت الاسلام سلمان را محاصره کردند، طی بیانیه‎ای خواستار آزادی فوری این عالم انقلابی شدند.


وی ادامه داد: طلاب بحرینی مقیم قم با رفتن به منازل حضرات آیات سبحانی، همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی، شاهرودی، علوی گرگانی و عباس یزدی آنان را در جریان وضعیت اسفبار بحرین و بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت این کشور قرار دادند.


گفتنی است که شیخ علی سلمان روز یکشنبه (هفتم دی) پس از مراجعه به اداره مباحث جنایی بحرین وابسته به وزارت کشور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و از همراهان و وکلای وی خواسته شد تا این مرکز را ترک کنند.


دبیر کل جمعیت الوفاق در تماسی تلفنی با خانواده خود که چند ثانیه بیشتر طول نکشید گفت که به مکان نامعلومی منتقل شده است.


دستگاه امنیتی بحرین پس از بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین 9 فقره اتهام را به وی وارد کرده است که تحریک مردم برای نفرت از رژیم حاکم، دعوت از مردم برای سرنگون کردن رژیم حاکم، القای این مسئله به جوانان که قیام علیه دولت جایز است، توهین به دستگاه قضایی، توهین به قوه مجریه، تحریک گروهی از مردم علیه گروهی دیگر از آنان، کمک گرفتن از خارج از کشور، صدور بیانیه‌های کذب که باعث ایجاد اخلال در امنیت کشور و مشارکت در راهپیمایی‌ها و تجمعات که باعث وارد آمدن زیان به اقتصاد می‌شود از این جمله است.


 بازداشت رهبر جمعیت الوفاق با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی از جمله تظاهرات مردم بحرین و واکنش علمای این کشور همراه بود.


گروه‌های ملی دموکراتیک معارض بحرین با تأکید بر اینکه بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق روند سیاسی در این کشور را به نابودی می‌کشاند، آزادی بی قید و شرط وی را خواستار شدند./994/ب912/ک

ارسال نظرات