۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۳۸۸۸۲
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

ارائه نظریه علمی مشترک سبب آشنایی ادیان مختلف با دین اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: ارائه یک نظریه فلسفی مشترک میان تمام ادیان جهان و با ارائه آیات و روایات اسلامی موجب می‌شود کسانی می‌خواهند از این نظریه اطلاع دقیقی داشته باشند به منابع مکتب تشیع مراجعه کنند.
محمد لگنهاوزن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد لگنهاوزن، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در نشست علمی «نقش معرفتی هبوط به زمین در تحکیم رابطه انسان به خدا»درباره نظریه و مقاله حجت الاسلام مبینی در موضوع پاسخ به مسأله شر از نگاه قرآن، گفت: وی سعی نکرده است که اول نظریه خود را ارائه دهد و بعد آیات و روایات را شاهد مثال برای اثبات این ادعا بیاورد و بلکه در ابتدا آیات قرآن را بررسی کرده است و از آن چه دریافته در پاسخ به مسأله شر آورده و ارائه داده است.

 

لگنهاوزن بیان کرد: برای تکمیل این نظریه باید تفاسیر مختلف و نظارت مفسران دیگر در این زمینه را نیز بررسی کرد و مقایسه‌ای میان آن‌ها انجام شود؛ این نظریه هنوز در ابتدای است و باید تکمیل این بحث از نظارت فلاسفه، مفسران و حکمای اسلامی استفاده شود.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز کرد: این بحث که انسان وجود ناهماهنگی‌ها و شرور در زندگی انسان‌ها و جهان سبب تکمیل معرفت انسان به خداوند دریافت نظم و هماهنگی موجود جهان می‌شود قابل قبول است و این دریافت مفهوم ثمره‌های بسیار در زندگی انسان است.

 

لگنهاوزن افزود: مسأله کثرت شرور بحثی است که هنوز هیچ یک از اندیشمندان ادیان مختلف نتواسته‌اند جواب دهند، این مسأله که منتظر امام زمان (عج) باشیم تا معرفت انسان نسبت خدا کامل شود و شرور در زندگی کمتر شود، قابل قبول نیست.

 

لگنهاوزن در پایان این نشست گفت: حجت الاسلام مبینی با ارائه یک نظریه فلسفی مشترک میان تمام ادیان جهان و با ارائه آیات و روایات اسلامی توانسته کاری کند که هرکس می‌خواهد از این نظریه اطلاع دقیقی داشته باشد به منابع اسلامی به ویژه مکتب تشیع مراجعه کند و این امر سبب آشنایی مکاتب دیگر با مذهب تشیع می‌شود و این امر بسیار مطلوب است./998/پ202/ف

 

ارسال نظرات