۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۹۰۶
با صدور پیام های جداگانه صورت گرفت؛

واکنش مراجع تقلید به بازداشت شیخ علی سلمان

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای این حرکت را محکوم و خواستار آزادی این عالم شیعی شدند.
شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق بحرين آيات مکارم شيرازي،‌ سبحاني،‌ نوري همداني،‌ علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراجع تقلید قم نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان از علمای شیعه بحرین از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه واکنش نشان دادند.

 

براساس این گزارش، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی هر کدام به صورت جداگانه با صدور بیانیه‌ اقدام آل خلیفه را محکوم کرده و خواستار آزادی شیخ سلمان شدند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بیانیه خود تأکید می‌کند: خبر بازداشت جناب آقای شیخ علی سلمان از سوی نیروهای امنیتی موجب نهایت تأسف گردید. حاکمان بحرین نباید دست به اقدامی بزنند که اوضاع آنجا را روز به روز پیچیده تر کند و مایه انزجار همه شیعیان جهان و آزادگان دنیا گردد.

 

وی ادامه می دهد: لازم است هر چه زودتر ایشان آزاد شود و حقوق مردم بحرین طبق موازین عادلانه به آنها داده شود.

 

 

 نهادهای بین المللی به سکوت خود پایان دهند و جلوی تضییع حقوق ملت بحرین را بگیرند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز در پیام خود بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین را محکوم کرده است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم مسلمان بحرین، تخریب مساجد و حسینیه‌ها، سوزاندن قرآن و هتک حرمت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه، دستگیری شیخ علی سلمان را نقض آشکار حقوق مردمی دانست که خواهان آزادی بیان و عقیده‌اند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با محکوم کردن این عمل رژیم آل خلیفه، آزادی هر چه سریع تر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی و همه افراد بی گناه در زندان رژیم آل خلیفه را خواستار شد و از همه نهادهای بین المللی خواست که سکوت خود را بشکنند و جلوی تضییع حقوق ملت مظلوم بحرین را بگیرند.

 

حکومت های غاصب سیلی سختی از روحانیت خورده اند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیز شامگاه پنج شنبه در دیدار مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور با تأکید بر این‌که دشمن در تمام عصر و زمان‌ها بیشترین ضربه را از روحانیت خورده است، گفت: امروز می‌بینیم که در عربستان نسبت به آیت‌الله شیخ نمر و همچنین در بحرین نسبت به علمایی همچون حجت‌الاسلام آقای شیخ علی سلمان اهانت کرده و آنها را بازداشت می‌کند.

 

وی افزود: جای تأسف است که حکومت‌های غاصب رفتار بدی با روحانیت و علمای دین دارند؛ آنها می‌خواهند اهداف شوم خود را پیش ببرند، آنها سیلی و ضربه ای را که از روحانیت در عصر و زمانهای مختلف خورده‌اند از هیچ گروه و فردی نخورده‌اند.

 

گفتنی است، حضرت آیت الله سید علی سیستانی نیز بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرده است.

 

شایان ذکر است، همچنین حجت‌الاسلام سید یاسین موسوی از فعالان سیاسی و مبارز بحرین، در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا از حضور طلاب بحرینی مقیم قم در منازل حضرات آیات سبحانی، همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی، شاهرودی، علوی گرگانی و عباس یزدی آنان برای بیان جریان وضعیت اسفبار بحرین و بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت این کشور خبر داده بود./993/پ202/ج

ارسال نظرات