۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۶۲۸
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

مراسم عمامه گذاری مدرسه سفیران هدایت قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری مدرسه سفیران هدایت قم با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه­های عملیه برگزار شد.
جشن عمامه گذاري طلاب حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب گذشته، مراسم عمامه گذاری مدرسه سفیران هدایت با حضور حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، حجت الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه های عملیه، حجت الاسلام سرمه­ای، مدیر مدرسه سفیران هدایت و طلاب این مدارس در سالن اجتماعات مدرسه سفیران هدایت قم برگزار شد.

  

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در این مراسم به اهمیت رسالت تبلیغی روحانیان در جامعه اشاره کرد و گفت: طلبگی شغل با فضیلت و پربرکتی است و در راستای رسالت انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) قرار دارد.

 

این مرجع تقلید ابراز کرد: نخستین وظیفه روحانیان این است که معلومات و دروس طلبگی را در سطح بالای علمی آموزش ببیند و این دروس را با اخلاص مطالعه کنند.

   

این مرجع تقلید نظم در برنامه‌های آموزشی و علم‌آموزی را یکی دیگر از وظایف طلبگی دانست و گفت: نظم در کارها و برنامه آموزشی تأثیر بسزایی در پیشرفت علمی روحانیان دارد و این نظم در زندگی روحانیان باید الگوی و سرمشق مردم جامعه قرار گیرد.

  

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مردم جامعه به عمل روحانی نگاه می کنند، گفت: مردم جامعه بیشتر به اخلاق و رفتار مبلغان و روحانیان توجه دارند و مبلغان با مردم برخورد اسلامی و متواضعانه داشته باشند.

  

استاد برجسته درس خارج حوزه های علمیه در ادامه به اهمیت خودسازی در زندگی طلاب اشاره کرد و گفت: روحانیان در عرصه‌های اخلاقی، علمی و مبارزات سیاسی امام خمینی(ره) را سرمشق و الگوی زندگی شان قرار دهند.

  

وی در ادامه سخنانش به تحولات منطقه و بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیان و مبلغان تحولات منطقه همانند تحولات سوریه، عراق، مصر و بحرین را بررسی کرده و تحلیل درستی از این تحولات را به مردم ارائه دهند.

  

حضرتآیت الله نوری همدانی بیان کرد: مبلغان آگاهی‌های لازم را از ماهیت داعشی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها کسب کرده و مردم را از انحرافات و خطر وجود آن‌ها آگاهی بخشند.

   

معاون تبلیغ حوزه­های علمیه نیز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه سفیران هدایت قم با خیرمقدم به حضرت آیت‌الله نوری همدانی، گفت: نیروهای انقلابی مواضع روشنگری این مرجع تقلید را در فتنه سال 88 فراموش نمی­کنند و ایستادگی و دفاع وی را از نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را به خاطر خواهند داشت.

  

حجت الاسلام نبوی در ادامه این جلسه به بیان گزارشی از فعالیت­های معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه پرداخت و گفت: این معاونت در همه استان­ها و شهرهای سراسر ایران فعالیت مستمر دارد که در 360 شهر این معاونت دفتر دارد و 2850 نیروی ثابت در طرح هجرت بلند مدت در حال فعالیت است.

  

ویابراز کرد: 1100 مدرسه امین نوع اول و نوع دوم در سراسر ایران از سوی این معاونت اداره می­شود که این مدارس نقطه عطفی در فعالیت­هاش بینادی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

  

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در ادامه سخنانش به تشریح فعالیت­های آموزشی معاونت تبلیغ حوزه­های علمیه پرداخت و گفت: 63 مدرسه­های فعال سفیران هدایت در سراسر ایران زیر نظر معاونت تبلیغ قم اداره می­شوند و 70 مدرسه دیگر در حال تأسیس است.

 

گقتنی است در پایان این مراسم 60 نفر از طلبه­های مدرسه علمیه سفیران هدایت قم سوگندنامه طلبگی را یاد کردند و توسط حضرت آیت الله نوری همدانی معمم و به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند./998/د101/ی

ارسال نظرات