۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۱۴۳
رحیم پور ازغدی:

مذاکره تاکتیک آمریکا برای حفظ تحریم علیه ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که آمریکا از مذاکره به عنوان روش دیپلماسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرد، افزود: کلینتون در کتاب خود می‌نویسد که اگر روش دیپلماسی را شروع نمی‌کردیم، تحریم علیه ایران را نمی‌توانستیم ادامه دهیم چون می‌گفتند چرا با ایران مذاکره نمی‌کنید، مذاکره تاکتیک بود تا ائتلاف تحریم از هم نپاشد.
حسن رحيم پور ازغدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حمله تروریستی به نشریه شارلی ابدو گفت: دشمنان با پرورش تروریست‌ها به دنبال ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان هستند اما وقتی حرکت این گروه به سمت خودشان برمی‌گردد به اسم مبارزه با تروریست جنایت‌های بیشتری می‌کنند.
 
وی توهین به اسلام و پیامبر اکرم(ص) تا حمله نظامی را از جنایت‌های استکبار علیه ملت‌های مسلمان عنوان کرد و با اشاره به جدیدترین کتاب هیلاری کلینتون به نام «انتخاب‌های سخت» که به افشای توطئه‌های آمریکا می‌پردازد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواستند با فشار و تهدید که به اصطلاح از آن به سیاست چماق و هویج یاد کردند به جنگ ایران بیایند.
 
رحیم پور ازغدی با بیان این‌که آمریکا از مذاکره به عنوان روش دیپلماسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرد، افزود: کلینتون می‌نویسد که اگر روش دیپلماسی را شروع نمی‌کردیم، تحریم علیه ایران را نمی‌توانستیم ادامه دهیم چون دیگران می‌گفتند چرا مذاکره نمی‌کنید و آنجا اعتراف می‌کند که مذاکره ما با ایران تاکتیک بود تا ائتلاف تحریم از هم نپاشد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ادامه اعتراف کلینتون ادامه داد: برای این‌که بتوانیم فشارهای بیشتر و سنگین‌تری علیه ایران بیاوریم باید از مذاکره استفاده می‌کردیم از این‌رو به رهبر ایران نامه نوشتیم که مذاکره کنیم و دوست داشتیم که رهبری ایران جواب تند به ما دهد اما رهبر معظم انقلاب جواب‌های محکم و منطقی به آنان دارد و تیرشان به سنگ خورد.
 
وی اظهار داشت: هیلاری کلینتون می‌نویسد در سال 2009 تصمیم گرفتیم که با ایران به مذاکره واقعی بپردازیم اما وقتی مسأله انتخابات سال 88 پیش آمد و آن حوادث را مشاهده کردیم تصمیم گرفتیم دوباره تحریم‌ها را افزایش دهیم و از این‌رو مداخلات اورژانسی به نفع مخالفان انجام دادیم اما تماشای شکست سال 88 برای ما بسیار دردناک بود.
 
رحیم پور ازغدی با بیان این‌که کلینتون تأسف می‌خورد که چرا بیشتر از فتنه‌گران حمایت نکردند و چرا مستقیم وارد این جریان نشدند، ابراز کرد: بعد از قضیه 88 شروع به محدود کردن صادرات نفت ایران و افزایش تحریم‌ها کردیم و نتانیاهو گفت که من این تحریم‌ها را بسیار دوست دارم و من هم افتخار می‌کردم چراکه هدف این بود اقتصاد ایران را به قربانگاه ببریم به طوری که چشم بازار ایران به سیاست‌های آمریکا باشد.
 
وی با ابراز تأسف از این‌که برخی در داخل ایران سیاست‌های آمریکا را پیش بردند، تصریح کرد: کلینتون اما در ماجرای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری می‌نویسد که در سال 92 دو گروه آمدند حرف زدند برخی نامزدها با شعارهای پوچ درباره توسعه اسلامی تشکیل جلسه می‌دادند، از طرفی هم برخی نامزدها سخن از این می‌گفتند که نمی‌توانیم امتیاز بگیریم و امتیاز ندهیم و دیگری هم گفت که سانتریفیوژها بچرخد به شرط اینکه چرخ زندگی مردم هم بچرخد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ادامه مطالب وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، افزود: در این لحظه شوکه شدیم اولین بار بود که صریح از انرژی هسته‌ای برخلاف سیاست‌های انقلابی صحبت شد، ما وقتی این مذاکرات را دیدیم و این حرف‌ها را شنیدیم معلوم شد باید تحریم را شدیدتر کنیم چراکه داشت اثر می‌کرد و از حرف‌های برخی از این‌ها فهمیدیم که تحریم‌ها بسیار اثر داشته است و الآن خودشان دارند اعتراف می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که دشمنان از لحظه‌ای که اعتراف به ضعف را در کلام برخی مسؤولان کشور احساس کردند در حالی که ضعفی هم نبود، تصمیم گرفتند تحریم را شدیدتر کنند، گفت: از دید آنان این تغییر لحن یعنی شعار اقتصاد مقاومتی به سمت هضم شدن در اقتصاد سرمایه‌داری غرب سوق پیدا کرده است که البته زمزمه این از اواخر دولت قبل هم شروع شده بود.
 
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: حرف دشمنان این بود که رگ حیاتی ایران نفت است و دولت‌هایشان بنگاه‌های اقتصادی داخلی را نتوانستند به درستی فعال کنند و دشمن می گوید هنوز دولتمردان ایران عرضه حمایت از تولیدهای داخی را نداشتند تا هزاران جوان مسلمان اقتصاد این کشور را در عرصه‌های مختلف به راه بیندازند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: کلیبنتون می‌نویسد رگ حیاتی ایرانی‌ها نفت است و در سخنان برخی از مسؤولان هم می‌شنویم که لحنشان عوض شده است و به خاطر برخی تحریم‌ها ضعیف شده‌اند، بنابراین باید فشار تحریم را دو برابر کنیم تا ضعیف‌تر شوند و اینها را به زمین بزنیم.
 
وی با بیان این‌که کلینتون می‌گوید که رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفت فشارها را افزایش دهیم، افزود: همین فردی که نامه به رهبری می‌نوشت بیایید با هم مذاکره کنیم و دنیا را اداره کنیم در کنگره می‌گوید گزینه‌های روی میز را باید تیزتر کنیم، اکنون که باد در حمایت از ما وزیده است ارزش دارد برای رقابت با مخالفت‌ها تلاش کنیم و تحریم‌ها را افزایش دهیم.
 
وی با بیان این‌که کلینتون این‌گونه ادامه می‌دهد که پایین آوردن قیمت نفت و تحریم نفتی ایران را باید ادامه دهیم تا ایرانی‌ها محکم بر زمین بخورند و بگویند غلط کردیم، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب از این سیاست به نام دست چدنی تعبیر کرده‌اند، دیپلماسی آمریکایی‌ها دیپلماسی دروغ است و هرگز نخواسته‌اند با ملت ایران صادقانه برخورد کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که چشمتان را به خارج ندوزید و اقتصاد مقاومتی را فعال کنید، بر حفظ کرامت نفس و ملت تأکید کرد و گفت: کسانی که از طرف ملت حرف می‌زنند اگر به کرامت ملت توهین کنند خلاف توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) عمل کرده‌اند./920/پ202/ج
ارسال نظرات