۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۱۲۵۰
گامی مهم در راستای وحدت حوزه و دانشگاه؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز فقهی اهل‌بیت با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مرکز فقهی اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که ما در بیان وحدت حوزه و دانشگاه باید سیره عملی دقیقی را اتخاذ کنیم، گفت: مرکز فقهی اهل‌بیت برای احیاء فرهنگ علمی اسلامی در دانشگاه‌ها از سوی حوزه‌های علمیه پیشگام شده و سندی روشن را برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه تدوین کرده است.
حجت الااسلام علي الماسي
حجت الااسلام علی الماسی، مدیر مرکز فقهی اهل بیت(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اولین مرحله تفاهم همکاری بین مرکز فقهی اهل بیت(ع) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به امضا رسیده است، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک استراتژی بزرگ علمی؛ اسلامی است که از ما در برابر فتنه دشمنانی که چشم دیدن پیشرفتهای علمی ما را ندارند محافظت می کند.
 
مدیر مرکز فقهی اهل بیت(ع) با بیان این که در سال های اخیر بسیاری از ارزش ها و معیارها محتوای خود را از دست داده‌اند، گفت: با توجه با این که منزلت علم و عالم و همچنین استاد دانشگاه و دانشجو تنزل پیدا کرده است باید به ‌احیاء عملی فریضه وحدت و دانشگاه پرداخت تا علوم اسلامی در همه ابعاد جایگاه واقعی خود را به دست آورده و بدنه علمی کشور درمان شود بنابراین این گونه اقدامات لازم است.
 
حجت الاسلام الماسی با بیان این که‌ برای جلوگیری از این آسیب ها باید این به شایستگی های شخصیت های علمی اهتمام ورزید، گفت: نباید این استعدادها و ارزش ها بازیچه تمایلات سیاسی و حزبی گردد.
 
وی افزود: امروز ما باید به تبعیت از علما در صف اول وحدت عملی حوزه و دانشگاه باشیم چرا که با این وحدت می توان یک تبیین دقیق‌تر مباحثی نوین همچون فقه حکومتی و یا سبک زندگی اسلامی که از مطالبات پر اولویت رهبر معظم انقلاب نیز هست بپردازیم.
 
حجت الاسلام الماسی با اشاره به این که ما باور داریم که در منطقه خاورمیانه اسلامی بهترین استعدادها را داریم، اظهار کرد: اگر رسیدگی لازم صورت پذیرد می توان بهترین شخصیت های علمی را در همین بستر مستعد تربیت کرد.
 
مدیریت مرکز فقهی اهل بیت(ع) با اشاره به این که رسالت ایدئولوژی وحدت حوزه و دانشگاه این است که از تبدیل دانشگاه ها به بنگاه های اقتصادی صرف جلوگیری کند، ابراز  کرد: در نظام زندگی علمی اسلامی دانشجوی مسلمان به هیچ عنوان نباید ابزاری برای تولید ثروت تلقی شود زیرا این شایسته یک فرد طالب علم نیست.
 
وی ادامه داد: استقبال و نظر عوامل اجرایی دانشگاه از این طرح، فوق العاده بوده است چرا که در این نشست دکتر محمد سالار کسرایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار داشت که ما باید به سمت تعمیق علوم انسانی حرکت کنیم و نسبت به ارتباط حوزه و دانشگاه همت ورزیم تا در جامعه شاهد رشد و شکوفایی به ویژه در نسل جوان و فرهیخته جامعه باشیم.
 
حجت الاسلام الماسی با بیان این که مرکز فقهی اهل بیت(ع) به عنوان یک مرکز مولد علوم دینی در آینده نزدیک این اقدامات را گسترده تر ادامه خواهد داد، گفت: این قدمی کوچک بود تا سایر موسسات و مراکز فقهی نسبت به این مهم اهتمام ورزند./837/پ202/ف
ارسال نظرات