۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۴۲۰۷۰
تولیت امامزاده صالح تهران خبر داد؛

حوزه علمیه خواهران صالحیه فردا افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس امامزاده صالح تجریش(ع) از افتتاح حوزه علمیه خواهران صالحیه در جوار آستان مقدس امامزاده صالح با حضور مسؤولین حوزوی و کشوری خبر داد.
حوزه علمیه خواهران صالحیه فردا افتتاح می شود حوزه علمیه خواهران صالحیه فردا افتتاح می شود

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، تولیت آستان امامزاده صالح تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که به دلیل اهمیت جایگاه آستان امامزاده صالح و نیاز به اجرای اقدامات فرهنگی در منطقه شمال تهران تاسیس حوزه علمیه از اهمیت به‌سزایی برخوردار است گفت: صبح روز پنج شنبه دوم بهمن ماه، حوزه علمیه خواهران صالحیه با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، مسؤولین کشوری و لشکری و طلاب و متدینین شمیرانات در آستان مقدس امامزاده صالح ابن موسی الکاظم(ع) افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که وجود حوزه علمیه منشاء خیرات و برکات است، خاطرنشان کرد: حضور و تاسیس حوزه علمیه در هر منطقه ای، ارزش و اهمیت را برای آنجا به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: یکی از اقداماتی که در راستای فرمایشات رهبر انقلاب انجام شد، توسعه کتابخانه حرم مطهر امامزاده صالح است و با توجه به کمبود امکانات فرهنگی در منطقه ساخت سالن اجتماعات، حوزه علمیه و زائرسرا لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این‌که مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده صالح هزار نفر حافظ و قاری را تحت پوشش دارد افزود: این مکان مقدس هر ساله و در تمام مناسبت های دینی میزبان جمعیت انبوهی از دوست داران ائمه اطهار(ع) بوده و برای آنان برنامه های متعددی را برنامه ریزی کرده است.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح با اشاره به کمبود امکانات جهت تاسیس حوزه علمیه برادران، تصریح کرد: با توجه به امکانات محدود آستان در ابتدا تاسیس حوزه علمیه خواهران در هیات امنای آستان امامزاده صالح مطرح و تصویب شد و همچنین تاسیس حوزه علمیه برادران پس از ایجاد امکانات و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود خواهران در حوزه های علمیه منشاء خیرات و برکات در جامعه است، تاثیر حضور یک زن در حوزه علمیه می تواند در تربیت صحیح فرزندان این جامعه ظهور پیدا کند.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به زوار آستان امامزاده صالح تهران، گفت: در ابتدا علمیات عمرانی و بازسازی حرم را آغاز کردیم و در حال حاضر با اتمام بازسازی، پروژه توسعه حرم را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تاثیر کمک های مردمی در راستای احداث حوزه های علمیه، اظهار داشت: به‌دلیل تبلیغات طلاب علوم دینی در سراسر دنیا تعداد دوست‌داران مکتب اسلام در حال افزایش است و به این نکته باید توجه شود که حوزه های علمیه وظیفه تربیت این طلاب را بر عهده دارند، موقوفاتی که مردم در جهت رشد حوزه های علوم دینی اهداء می کنند تا ابد منشاء خیرات و برکات است، هیچ چشمه ای بجز وقف جوشش ابدی ندارد.

گفتنی است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، آیت الله دین پرور مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه و حجت الاسلام گواهی متولی آستان مقدس امامزاده صالح تجریش اعضای هیات موسس این حوزه علمیه هستند./811/ت302/ص

ارسال نظرات