۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۴۲۳۳۹
حجت الاسلام فخار طوسی:

وزارت خارجه در ماجرای اهانت به پیامبر ضعیف عمل کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت خارجه در مقابله با ماجرای اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) گفت: وزارت خارجه می بایست سفرای کشورهای غربی که از این اقدام گستاخانه حمایت کرده اند را احضار و مراتب اعتراض را به آنها ابلاغ می کرد.
حجت‌الاسلام  فخار طوسي
حجت الاسلام فخار طوسی استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا حوادث اخیر پاریس را طراحی شده از سوی دشمنان اسلام دانست و گفت: این حوادث و طراحی انجام شده مربوط به یک ماه و یک سال اخیر نیست؛ شکل گیری داعش نیز از اضلاع این پروژه بزرگ است.
این استاد حوزه ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که اسلام، شعارهای اسلامی و آرمان های اسلامی چنان جذبه و جذابیتی دارد که باید چاره ای بیاندیشد؛ در این چاره اندیشی هم سعی دارد جنبش های اسلامی را از محتوا تهی کند.
حجت الاسلام فخار طوسی افزود: در ادامه این چاره اندیشی گروهک تروریستی داعش را تولید کردند و مأموریت آن را گروهکی بدون ارزش های اسلامی با اسم اسلام تنظیم کردند؛ حمله به نشریه شارلی ابدو نیز در همین راستا انجام شد.
وی با اشاره به ابتکار مقام معظم رهبری در ارسال پیام به جوانان اروپا و آمریکای اظهار داشت: باید نبض جوانان مسلمان را در سراسر جهان در دست داشته باشیم؛ دشمن در برنامه خود قصد تحقیر مسلمانان اروپا و آمریکا را دارد که باید با مدیریت از پیروزی دشمن جلوگیری کنیم.
این استاد حوزه تشکیل گروهک تروریستی داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: در تشکیل گروهک داعش از شعار پر جاذبه تشکیل حکومت اسلامی و تحریک احساسات مسلمانان جهان استفاده شد؛ در نقطه مقابل با حرکات خشن و غیر انسانی به جهان القا شد که باید با هر نوع حرکت اسلامی مقابله کرد.
حجت الاسلام فخار طوسی طراحی جریانات پاریس را بسیار متفاوت با نقشه های قبلی صهیونیسم جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: نظام شکل گرفته امروز چون خود را دست برتر می بینند حق هر گونه اهانت و تجاوز را به خود می دهند.
وی برخورد جهان اسلام را در مقابله با اهانت به پیامبر مایه تأسف توصیف کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) تنها برای ایران، شیعه و مذاهب دیگر نیست بلکه متعلق به تمام اسلام است؛ اگر ممالک اسلامی با تحریم نفتی و یا بازگرداندن تمام سفرای کشورهای اسلامی از فرانسه اتحاد خود را نشان می دادند، دشمن به طور قطع از مواضع خود عقب می نشست.
این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب زعیم جامعه و نظام اسلامی است؛ ایشان با تندروی درباره این قضیه مخالف هستند؛ مسؤولان حوزوی و غیر حوزوی نیز می بایست ضمن اعلام اعتراض نسبت به این حرکت اشتباه غرب مواظب باشند که در حرکت خود یک قدم جلوتر یا عقب تر از رهبر معظم انقلاب حرکت نکنند.
حجت الاسلام فخار طوسی از مسؤولان حوزه خواست غیر از این موضع گیری ها حوزه باید در برنامه ای تبلیغی طلاب را در سالگرد انقلاب اسلامی جهت آشنایی مردم کشور با توطئه های دشمنان اسلام به شهرها و روستاهای کشور و مراکز تبلیغی بفرستند.
وی تصریح کرد: شکی نیست که دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز تشیع جهان ضعیف عمل کرده است؛ وزارت خارجه می بایست با دعوت وزرای خارجه کشورهای اسلامی طرح استفاده از دست برتر نفت در جهان را به کشورهای اسلامی یادآور شود.
این استاد دروس خارج افزود: وزارت خارجه باید سفرای کشورهای غربی که از اهانت به پیامبر اکرم (ص) حمایت کرده اند را احضار کرده و اعتراض خود را به آنها اعلام کند؛ مسؤولان، بزرگان، علما و مدیران کشور می بایست با ارسال طرح اعتراضی درخواست انتقال آن را به کشورهای دیگر بکنند.
حجت الاسلام فخار طوسی اظهار داشت: مدیریت حوزه با پشتیبانی مراجع، نشست یک روزه ای را با حضور صاحبنظران، کارشناسان و متخصصان برگزار کند؛ این بزرگان می توانند در جلسه عمومی این نشست یا کمیسیون ها طرحی را جهت سیاستگذاری این مسائل ارائه دهند.
وی ادامه داد: این طرح می تواند برای دستگاه های تبلیغی، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات ارسال شود تا این طرح به عنوان صدای حوزه با دوری از افراط، تفریط و دخالت احساسات در تمام کشور با صدایی واحد دنبال شود./836/ت302/ج

 

ارسال نظرات