۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۲۷۵۸
حجت الاسلام بهشتی:

اهانت به پیامبر به دلیل ناتوانی غرب در مواجهه با منطق اسلام صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی در تشریح علت اهانت به ساحت پیامبر(ص) گفت: غرب با وجود این‌که مدعی است که در اوج علم و دانایی قرار دارد نمی‌تواند با منطق اسلام مقابله کند به همین دلیل توهین می‌کنند.
حجت الاسلام سيد جواد بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید جواد بهشتی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در برنامه تا نیایش از شبکه تهران گفت: که از ابتدای تاریخ تاکنون منش مستکبران در مقابل پیامبران الهی توهین و استهزا بوده است.


وی افزود: فرعون زمانی که حضرت موسی نزد او آمد ابتدا پیروان حضرت را مورد شکنجه‌های سخت قرارداد و پس ‌از آن ایشان را به استهزا گرفت و برای این‌که حضرت موسی را ریشخند مردم کند، گفت «ای موسی اگر می‌خواهی برجی بسازیم تا برویم خدای تو را ببینیم».

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همچنین در ابتدای ظهور اسلام ابوجهل که لقب اصلی او ابو حکم بود و صاحب‌خرد، نویسنده و عضو شورای مشورتی مکه بود زمانی که دید نمی‌تواند با منطق مسلمانان مقابله کند اقدام به دشنام دادن و توهین به پیامبر (ص) کرد و اضافه بر این برای کسانی که پیامبر (ص) را به استهزا و توهین می‌گرفتند جایزه در نظر گرفته بود.

 

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: همان‌طور که گفته شد علت عمده توهین غرب به رسول خدا (ص) با وجود این‌که آنها ادعا دارند که در اوج علم و دانایی هستند این است که توان مقابله با منطق اسلام را ندارند.

 

حجت‌الاسلام‌ بهشتی با اشاره به این ما مسلمانان با رفتار خود باید اسلام ناب محمدی را به غرب معرفی کنیم، گفت: عرصه‌های اقتصادی از عرصه‌هایی است که می‌توان در آن حقانیت اسلام را به دشمن نشان داد.

 

وی افزود: قرض‌الحسنه یکی از نمادهای اقتصاد اسلامی است که انسان در آن فقط برای رضایت خداوند به دیگران قرض می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که در قرض‌الحسنه شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود، تأکید کرد: در قرض‌الحسنه اضافه بر این‌که نباید سودی از شخص دریافت شود باید مبلغ قرض داده‌شده و زمان باز پرداخت مشخص‌شده و از مدیون و کسی که به او قرض داده‌شده رسید دریافت شود.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: متأسفانه معمولا در قرض‌الحسنه سند به‌ خوبی ثبت نمی‌شود؛ دلیل بروز اختلافات و ایجاد مشکل برای مردم همین موضوع است.

 

حجت‌الاسلام‌ بهشتی اظهار کرد: در آیه 282 سوره بقره به‌ خوبی آداب قرض‌الحسنه و ثبت سند مورد توجه قرار گرفته و از مسلمانان خواسته‌ شده هنگامی ‌که به دیگری قرض می‌دهند آن را ثبت کنند و برای خود شاهد امین اختیار کرده و از مدیون و قرض گیرنده رسید دریافت کنند.

 

وی با بیان این‌که انسان اگر از کسی قرض می‌گیرد و این قرض برای درازمدت است حتما باید این قرض و رسید دریافت شود، گفت: به دلیل حب و علاقه انسان به مال، پول محل لغزش آدمی به دام گناه است؛ بنابراین اگر رسید بگیریم و قرض به ‌درستی ثبت شود مشکلی پیش نیامده و دوستی‌ها استوار می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که دریافت رسید از مدیون و ثبت سند توصیه خداوند به انسان‌ها است، یادآور شد: بر همین اساس کسی حق ندارد اگر قرض دهنده از او درخواست رسید کرد به بهانه بی‌اعتمادی طرف مقابل امتناع کند بلکه وظیفه شرعی قرض گیرنده است که به صاحب‌ قرض رسید و سند ارائه دهد./837/پ202/ف

 

 

ارسال نظرات