۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۴۵۰۴۱

برنامه های زائران غیر ایرانی حرم رضوی در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 30 کلاس آموزشی، برپایی نمایشگاه «به سوی پیشرفت»، برگزاری «شب شعر انقلاب اسلامی» و ارسال 25 هزار ایمیل به مشترکان 80 کشور جهان از عناوین برنامه های زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در دهه فجر انقلاب اسلامی است.
حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بیش از 30 کلاس آموزشی ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان همه روزه در این ایام ساعت 9 صبح در رواق های کوثر و غدیر در حال برگزاری است.


«نقش رهبری و ولایت فقیه در انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی حامی مستضعفین»، «دست آوردهای انقلاب اسلامی وفناوری وفرهنگ»، «دست آوردهای انقلاب اسلامی وتاثیر در قیام های منطقه»، از موضوعات این کلاس‌های آموزشی است که با حضور اساتیدی همچون، شیخ بهادلی و دکتر احمد سلیمان در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی ویژه عرب زبانان در حال برگزاری است.


«دست آوردهای انقلاب اسلامی و بازگشت به هویت اسلامی» و «دست آوردهای انقلاب اسلامی،استقلال آزادی» از جمله موضوعاتی هستند که در کلاس‌های آموزشی ویژه زائران اردو و آذری زبان با محوریت رواق های کوثر و غدیر حرم مطهر رضوی، آموزش داده می شود.


نمایشگاه «به سوی پیشرفت»
همزمان با فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر، و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه « به سوی پیشرفت» به میزبانی اداره زائران غیر ایرانی برگزار می شود.


این نمایشگاه، با هدف آشنایی و اطلاع زائران غیر ایرانی از روند پیشرفت‌ها، دستاوردها و افتخارات، علمی، پژوهشی، فرهنگی، نانو، هسته‌ای و پزشکی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی برپا می شود.


نمایشگاه «به سوی پیشرفت»، در قالب 52 بنر نمایشگاهی به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی، اردو و عربی ترجمه شده و معرض دید زائران غیر ایرانی قرار می گیرد.


انقلاب اسلامی ایران، سرآغاز حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خود بود، انقلاب اسلامی، منادی وحدت شیعه و سنی، انقلاب اسلامی، وحدت و همبستگی ملی را تقویت کرد، ایران نهمین کشور جهان در ساخت موشک ماهواره بر، چهارمین کشور در ساخت زیر دریایی سبک و اولین کشور جهان در مبارزه با بی سوادی است و این انقلاب احیاگر، منزلت واقعی زنان است از جمله موضوعات مطرح شده در این بنرهای نمایشگاهی است.


 این نمایشگاه با محوریت رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی همه روزه در ایام دهه مبارک فجر، از ساعت 7 تا 19 دایر است و علاقمندان می توانند به صورت گروهی یا کاروانی از این نمایشگاه بازدید کنند.


«شب شعر انقلاب اسلامی»
«شب شعر انقلاب اسلامی» با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور شعرای غیر ایرانی از جمله، عرب، آذری، افغانی و اردو زبان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.


ویژه برنامه «شب شعر انقلاب اسلامی»، همه روزه طی این ایام، در رواق‌های کوثر، دارالرحمه و غدیر حرم مطهر رضوی با حضور شاعران و طلاب غیر ایرانی و شعرایی از جمله ملا صادق، حیدر نجفی و کامل اسماعیل، بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با اهداء جوایز فرهنگی و بسته‌های متبرک انجام می‌شود.


اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی همچنین، برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام دهه مبارک فجر برای خواهران غیر ایرانی تدارک دیده است که برگزاری «نشست تخصصی در ایام الله دهه مبارک فجر ویژه زائران خواهران از کشور هند و پاکستان»و «انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی» با حضور یکی از اساتید برجسته جامعه المصطفی، از جمله آن ها است.


ارسال 25 هزار ایمیل به مشترکان 80 کشور جهان
همزمان با ایام الله دهه فجر و سالگرد سی و ششمین پیروزی انقلاب اسلامی، 25 هزار پیام، ایمیل تبریک  و محصول فرهنگی به 80 کشور جهان از 5 قاره از دنیا ارسال شد.


ارسال پیام و ایمیل تبریک به مناسبت های مختلف به زائران و مشترکان غیر ایرانی که در سال‌های گذشته به حرم مطهر رضوی مشرف شدند از جمله برنامه‌های این  مدیریت است.


در این ایام، کارت تبریک به مناسبت‌های ایام دهه فجر به زبان‌های مختلف و کتاب دیجیتال به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسه به  موسسات شیعی که با حرم مطهر رضوی در ارتباط هستند ارسال می‌شود.


محتوای پیام وایمیل تبریک در طول دهه مبارک فجر مقالات مرتبط با انقلاب اسلامی، بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب (مدظله العالی) به همراه بسته های فرهنگی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله محصولاتی بود./1308/پ203/ب5

ارسال نظرات