۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۱۴۸
حدادعادل:

انقلاب اسلامی عزت، اقتدار و آزادی را به کشور بازگرداند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ بیگانگان در پیش از انقلاب در کشور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی عزت، اقتدار، شرف و آزادی به کشور بازگشت و دست استکبار جهانی از کشور کوتاه شد.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پنج شنبه شب در مسجد فاطمة الزهرای شهرستان شاهین شهر، برگزاری مراسم دهه فجر را مانند عاشورای حسینی لازم دانست و اظهار کرد: در کودکی ما را با فرهنگ عاشورا آشنا کردند و ما امروزه وظیفه داریم تا کودکانمان را با دهه فجر آشنا سازیم و تلاش کنیم تا خاطرات انقلاب اسلامی و وقایع و عبرت های آن به نسل های بعدی منتقل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نهضت امام خمینی اقنلاب اسلامی را الگو برداری شده از مکتب امام حسین و عاشورا دانست و تصریح کرد: باید یاد و خاطره دهه فجر و وقایع انقلاب اسلامی را زنده نگاه داشت و این مسأله به یک سنت تبدیل شود، وقتی که به اسناد انقلاب اسلامی و دیگر سندهای تاریخی مراجعه می کنیم متوجه می شویم این شعار در کشور ما تا چه حد تحقق یافته است، شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی از عمق جان و دل مردم بر زبان آنها جاری می شد چرا که مردم به خوبی ظلم و ستم و تحقیر ناشی از حضور بیش از 50 هزار مستشار آمریکایی را به خوبی درک می کردند.

وی با اشاره به سلطه 200 ساله استکبار و استعمار کشور در بیش از دو قرن ابراز کرد: با بررسی اسناد و شواهد تاریخی و ماجراهای دوران زندگی و مرگ امیر کبیر متوجه می شویم که استعمار انگلیس موجب کشته شدن این وزیر کاردان شد، در دوران نفوذ استکبار بر کشور نه تنها شاه بلکه نمایندگان مجلس و سفیران کشور توسط انگلستان تعیین می شد و حتی در ملی شدن نفت دشمن تلاش می کرد مانع این موضوع شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم برخورداری کشور در دوران طاغوت از هرگونه استقلال اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خاطر نشان کرد: به حدی آمریکایی ها در ایران قدرت و نفوذ داشتند که رییس سازمان اطلاعات و امنیت کشور موسوم به ساواک را هم آنها تعیین می‌کردند و در حقیقت در آن دوران ما هیچ اختیاری از خود نداشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعراب پس از جنگ شش روزه صادرات نفت به سرزمین های اشغالی را قطع کردند افزود: در آن دوران با تصمیم قاطع اعراب برای تحریم نفتی اسرائیل شاه به یاری اسرائیل شتافت و اجازه نداد تحریم نفتی اعراب بر رژیم صهیونیستی تأثیر بگذارد و این حمایت شاه موجب شد تا اسرائیل بتواند در فلسطین به حیات خود ادامه دهد.

حداد عادل انقلاب اسلامی را موجب بازگشت استقلال، آزادی و عزت به کشور دانست و ابراز کرد: با انقلاب اسلامی دست ابر قدرت ها از کور کوتاه شد و تمام منافع آنها در کشور ما از بین رفت و شاهد هستیم تا به امروز هیچ ابر قدرتی نتوانسته علیرغم همه فشارها در کشور ما دخالت کند و ایران به صورت مستقل و آزادانه به صورت فعال در عرصه بین المللی حاضر است.

وی با اشاره به جملات رهبر معظم انقلاب پیرامون افزایش نا امنی اسرائیل گفت: دشمنان تلاش می کنند تا تحریم ها علیه ایران را مؤثر نشان دهند اما باید دشمنان بدانند که به برکت انقلاب اسلامی و استقلال و آزادی هرساله در دهه فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پرتاب ماهواره های بومی به فضا هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بخاطر نشان کرد: در همه علوم از دیگر کشورهای اسلامی برتر هستیم و اگر استقلال وجود نداشت پس از تحریم های غیر انسانی به بهانه فعالیت های هسته ای علیه کشور توان ایستادگی نداشتیم وهر کشوری از همسایه های ما با این سطح از تحریم مواجه شود بیشتر از دو ماه دوام نخواهد آورد و به همین علت است که رهبر معظم انقلاب بر مذاکره همراه با حفظ استقلال، آزادی و شرف کشور تأکید دارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آزادی تعریف شده در غرب با آزادی در کشور ما و فرهنگ ما متفاوت است گفت: استقلال و آزادی از اصلی ترین و مهم ترین خواسته های مردم ما در جریان انقلاب اسلامی بوده است و البته این آزادی دارای مرزهای مشخص است و با آزادی غربی و تمدن و فرهنگ غرب متفاوت است.

حداد عادل توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام را بی ربط به آزادی بیان کرد و افزود: پیامبر اسلام را بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان به پیامبری قبول دارند و از دین و آیین وی تبعیت می کنند و توهین به ایشان در حقیقت توهین به مقدسات مسلمانان جهان است و این کار ربطی به آزادی بیان ندارد./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات