۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۴۷۸۷۸
یکی از انقلابیان بحرین:

ایران مانعی برای قتل عام شیعیان از سوی آل‎خلیفه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از انقلابیان بحرین به بررسی جریان شناسی آخرین تحولات منطقه پرداخت و تصریح کرد که اگر ایران نبود تاکنون همه شیعیان بحرین شهید می‎شدند.
حجت الاسلام سيد ياسين الموسوي از فعالان سياسي و مبارز بحريني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید یاسین موسوی، از انقلابیان بحرین امروز طی نشستی در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده قم، به بررسی جریان شناسی آخرین تحولات منطقه پرداخت و گفت: ارتش بحرین از مردم بحرین تشکیل نشده است لذا انقلاب این کشور نظیر مصر با سرعت به نتیجه نمی‎رسد.


وی انقلابیان بحرینی را دو دسته خواند و تصریح کرد که برخی از انقلابیان خواستار اصلاح نظام و برخی دیگر درپی اسقاط نظام هستند.


این جوان انقلابی بحرینی، حضرت آیت الله خامنه‎ای و سید حسن نصرالله را از حامیان اصلاحات نظام بحرین خواند و افزود: رهبر ایران طی بیاناتی در سال 1389 مردم بحرین را به اصلاح نظام دعوت کرد و سید حسن نصر الله نیز در سخنرانی اخیر خود به حمایت از اصلاحات این کشور پرداخت.


وی تاکید کرد: اصلاح نظام به معنی اصلاح رژیم آل‎خلیفه نیست بلکه به معنی برپایی حکومتی بر پایه مردم است.


موسوی در ادامه سخنان خود به اتهام مطرح شده علیه شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: رژیم آل‎خلیفه در ابتدا تلاش می‎کرد که انقلاب بحرین را طائفه‎ای جلوه دهد لذا با تحریک اهل سنت این کشور درپی ایجاد جنگ مذهبی میان اهل سنت و شیعیان بود.


وی ادامه داد: آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه‎های نماز جمعه شهر دراز این نقشه رژیم آل‎خلیفه را برای مردم آشکار کرد و پاسخ کوبنده‎ای به آن داد. پس از سخنرانی رهبر شیعیان بحرین و تظاهرات‎های مردم این کشور نقش رژیم آل‎خلیفه برای ایجاد جنگ مذهبی در این کشور با شکست مواجه شد.


این عالم بحرینی تصریح کرد: تاکنون هیچ شهروند شیعه ای از سوی اهل تسنن و هیچ شهروند سنی از سوی شیعیان بحرین به قتل نرسیده است.


وی دومین تلاش رژیم آل‎خلیفه برای انحراف انقلاب بحرین را منتسب دانستن آن به جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطرنشان ساخت: رژیم آل‎خلیفه پس از آغاز انقلاب تلاش کرد آن را منتسب به ایران بداند ولی این اتهام حکومت بحرین نیز با شکست مواجه شد.


موسوی خشونت را سومین اتهام رژیم آل‎خلیفه برای انحراف انقلاب بحرین خواند و گفت: رژیم آل‎خلیفه با کشتار برخی از انقلابیان سعی در انحراف انقلاب به سمت خشونت را داشت ولی انقلابیان به فضل الهی تاکنون به سلاح دست نبرده‎اند و تلاش چهار ساله این رژیم با شکست مواجه شده است.


وی در پاسخ به سوالی که چرا انقلابیان از سلاح استفاده نمی‎کنند، خاطرنشان ساخت: ایجاد جنگ طائفه‎ای، افزایش شهدا و عدم وجود امنیت و حمایت جهانی پس از پیروزی از عوامل عدم استفاده انقلابیان از سلاح است.
 

این روحانی انقلابی به بخشی از سخنان وزیر دفاع بحرین علیه شیعیان این کشور اشاره کرد و افزود: وزیر دفاع بحرین در اظهارات سخیف خود در چند روز گذشته مدعی شد که طی یک شبانه روز می‎توانیم 300 هزار تن از شیعیان را قتل عام کنیم.


وی از عدم حمایت کشورهای جهان از انقلاب بحرین انتقاد کرد و ادامه داد: همه جهان به ویژه انگلیس، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، سازمان‎های حقوق بشر و سازمان ملل از رژیم آل‎خلیفه حمایت می‎کنند و اگر ایران نبود همه شیعیان در بحرین تاکنون کشته و یا آواره شده بودند.


موسوی در ادامه به گزارش کمیسیون نظارت جمعیت الوفاق اسلامی بحرین و سازمان بین المللی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: رژیم آل‎خلیفه تاکنون به 6800 منزل یورش،  286 زن را بازداشت، 1600 کودک به زندان محکوم، 2945 تن شکنجه، 4000 تجاوز به شعائر دینی، 150 حکم حبس ابد، 4700 تن اخراج از کار، 150 تن شهید و 72 تن سلب تابعیت شده‎اند./994/ب202/د

ارسال نظرات