۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۴۷۹۹۱
با عنوان عرشیان ارگ؛

دهمین مراسم سالگرد شهدای خیمه گاه حسینی مسجد ارگ تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین مراسم سالگرد شهدای خیمه گاه حسینی مسجد ارگ تهران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
حسين الله کرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین الله کرم دبیر برگزاری مراسم عرشیان ارگ در مراسم دهمین سالگرد شهدای خیمه گاه حسینی مسجد ارگ تهران که بعد از ظهر جمعه اول اسفندماه با حضور جمعی از خانواده های شهدای مسجد ارگ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: تا کنون این مراسم سالانه به همت خانواده های شهدای مسجد ارگ برگزار می شد و امسال ستاد تشکیل شده برای یادبود مراسم این شهدا به همت سعید کنگر لو، پدر شهیدان رنجبر و حاج منصور ارضی این مراسم یاد بود را برگزار می کند.


وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم گفت: اولویت ستاد یادبود برگزاری مراسم برای شهدای جنگ نرم و عرصه فرهنگی، شهدای امر به معرف و نهی از منکر و شهدای راهیان نور است و اهداف مهم و مشخص ستاد این بود تا راه شهدای فرهنگی و جنگ نرم دنبال شود.


دبیر برگزاری مراسم عرشیان ارگ با بیان اینکه تا کنون فعالیت هایی در جهت یادبود شهدای جنگ نرم در مجلس شورای اسلامی صورت یافته است، اظهار کرد: برپایی مراسم ها، بازسازی مزار شهدا، نصب عکس شهدا در خیابان خیام و تغییر نام مسجد ارگ به نام مسجد شهدای ارگ از جمله فعالیت های صورت گرفته است.


الله کرم با بیان اینکه باید یاد و نام شهدای عرصه جنگ نرم در خاطره ها بماند، خاطرنشان کرد: ما طوماری را تهیه کرده ایم و پیگیر این هستیم که شهدای راهیان نور، امر به معروف و نهی از منکر و شهدای جنگ نرم در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.


وی با اشاره به نقش و  تاثیرگذاری خانواده ها در شناسایی شهدا به جامعه گفت: ما در این راستا فعالیت های انجام داده ایم و از جمله اینکه موزه ای از وسایل و اشیای به جا مانده از شهدای جنگ نرم تشکیل شود و مسیر و راه شهدای جنگ نرم را ادامه دهیم.


گفتنی است، در این مراسم حاج منصور ارضی مداح اهل بیت(ع) با حضور در مراسم شهدای مسجد ارگ تهران با گرامی داشت یاد و خاطره  این شهدا به مداحی و نوحه خوانی پرداخت./818/پ202/ب4

ارسال نظرات