۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۶۹۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

معنویت و اخلاق مهم ترین نیاز امروز دستگاه تعلیم و تربیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش آموزش و پرورش در تربیت فرزندان دینمدار و انقلابی گفت: بنیه علمی و اخلاقی در مدارس باید همزمان مورد توجه قرار گیرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار  خبر گزاری رسا در رشت، آیت‌الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست کارگروه منطقه یک کشوری کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان این که معلمان و روحانیان بازوی تکامل و پیشرفت جامعه را بر عهده دارند، افزود: امروز باید در بعد علمی با دنیا رقابت کنند و در بعد تربیتی، انسانیت، ادب، اخلاق و انسانی معتقد را به شکل صحیح تربیت کنند.

 

وی با بیان این که معلمان متدین و انقلابی توانستند با علم و پرورش درست روح جوانان در برابر تبلیغات سوء دشمن و رسانه‌های غربی، ماهواره‌ای و مکتب‌های انحرافی نسل ما را سرپا نگه دارند، تصریح کرد: نسلی در ایران تربیت شد که با یک اشاره امام راحل و مقام معظم رهبری، جبهه‌ها را از لشکر اسلام پر و تبلیغات دشمنان را خنثی کند.

 

آیت الله قربانی با بیان این که تا قبل از انقلاب با حکومت‌های طاغوتی که در کشور وجود داشت تنها به بعد دانش پرداخته می‌شد، خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی که در رأس آنها یک انسان کامل یعنی امام راحل حضور داشتند در بعد علم و عمل سرآمد عالمان زمان بوده است به طوری که نظام الهی را براساس تزکیه و علم ترویج دادند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر این که آموزش و پرورش اسلامی کشور ما توانست در بعد دانش و علوم فرزندانی را تربیت کند که امروز ماهواره به فضا می‌فرستند، افزود: امروز ایران اسلامی در فناوری نانو، ساخت زیردریایی، ساخت موشک و اقلام دارویی با دنیا رقابت می‌کنند به طوری که در اقلام دارویی و بهداشتی یک کشور صادر کنند هستیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش غربی ها در ترویج فرهنگ غلط در جامعه اسلامی با بهره گیری از رسانه ها و شیکه های ماهواره ای خاطرنسان کرد: آموزش و پرورش برای تربیت فرزندان الهی و مفید جوانان این مرزبوم برنامه های جدید و به روز مدون کند.

 

آیت الله قربانی با این توضیح که باید در مدارس بنیه علمی و تربیتی دانش آموزان تقویت شود، تصریح کرد: انبیاء در تاریخ تزکیه را رواج دادند و امامان برنامه‌های تربیتی قوی و عملی داشتند یعنی با دیدن رفتار و منش آنها مردم درس می‌گرفتند و متنبه می‌شدند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات