۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۵۰۲۴۷
استاندار اصفهان:

نداشتن مرکز فرهنگی دفاع مقدس، شایسته مردم اصفهان نیست

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان امروز در نخستین جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: نداشتن مرکز فرهنگی دفاع مقدس، شایسته مردم اصفهان نیست.
رسول زرگر پور، استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگر پور، استاندار اصفهان امروز در نخستین جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای 5 گفت: استان اصفهان مسائل و مشکلات فراوانی دارد اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که علی رغم تلاش های فراوان به نتیجه نرسیده است، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است.

 

وی اظهار داشت: استانی که علی رغم این که 6 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد 10 درصد شهدا و 11 درصد جانبازان کشور را شامل می شود، لایق تلاشی عظیم تر و عظمی جدی تر هستند.

 

زرگر پور با بیان این مطلب که استان اصفهان 400 فرمانده عالی مقام کشور را در خود دارد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز 2 لشکر و 5 تیپ از استان اصفهان اعزام می شدند لیکن در ساخت باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس جزو آخرین استان هاست.

 

وی به آغاز حرکت سیستمی جهت ساماندهی وضعیت افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: فراهم ساختن زمینه های مشارکت مؤثر و هم افزایی دستگاه های اجرایی از جمله اهداف تشکیل هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است.

 

استاندار اصفهان، بهره برداری از امکانات اجرایی دستگاه ها، تعامل و همکاری با اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بهره برداری از تجربیات پیشکسوتان دفاع از دیگر وظایف اعضای هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس است.

 

حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس نیازمند عظم همه جانبه است

 

در ادامه این جلسه سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان  به ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان پرداخت و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان در سال 1375 کلید خورد و توافق نامه ای میان بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و استاندار وقت امضا شد.

 

وی تصریح کرد: با تغییر دولت ها و مسؤولان چند سالی این پروژه متوقف شده بود تا این که سال گذشته با عنایت شهرداری و شورای شهر اصفهان برنامه ریزی و اصلاح نقشه ها صورت پذیرفت.

 

شیروانیان با بیان این که درحال حاضر نقشه راه برای ادامه کار آماده شده است، گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس مردم و مسؤولان همه به میدان آمدند، حفظ آن آثار و ارزش ها نیز نیازمند عظم جدی است.

 

وی گفت: راه اندازی این مرکز فرهنگی دفاع مقدس جزو مطالبات خانواده های شهدا و مردم شهید پرور و متدین استان اصفهان است.

 

وی از دیجیتال بودن و پویایی این مرکز خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان ها به صورت استاتیک و ثابت طراحی شده اما در استان اصفهان به صورت پویا و داینامیک طراحی شده است.

 

شیروانیان افزود: برای تکمیل فاز اول این پروژه به 15 میلیارد تومان بودجه نیاز است که امیدواریم با همکاری مردم، مسؤولین و خیرین تا پایان سال 94 شاهد افتتاح فاز نخست آن باشیم./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات