۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۵۳۷
انصارالله یمن:

عربستان حامی مالی و تسلیحاتی القاعده است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن بر ضرورت توقف نهایی تجاوزگری سعودی علیه یمن و پایان کامل محاصره ملت این کشور تاکید کرد.
محمد عبدالسلام، سخنگوني جنبش انصار الله (حوثي‌ها)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن با انتشار بیانیه ای در تشریح موضع انصارالله در صفحه خود در فیس بوک نوشت: همانگونه که پیشتر تاکید کرده ایم، تجاوزگری ائتلاف سعودی صهیونیستی آمریکایی علیه مردم یمن، نقض آشکار حاکمیت ملی و دخالت غیر موجه در امور داخلی کشور یمن است و ما همواره خواهان توقف فوری آن بوده ایم.

 

وی خواهان از سرگیری گفت وگوی سیاسی با نظارات سازمان ملل متحد پس از توقف  کامل تجاوزگری علیه یمن و نیز پایان نهایی محاصره ملت این کشور شد و افزود: نتایج کنفراس گفت وگوی ملی یمن همچنان مبنای توافق ها محسوب شده و اجرای این توافق ها، یکی از اهداف انقلاب 21 سبتامبر است.

 

سخنگوی انصارالله تلاش های سازمان ملل متحد در یمن را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از هرگونه تلاش این سازمان در مسیر حمایت از راه حل های مسالمت آمیز استقبال می کنیم.

 

وی تاکید کرد که هیچ کشور یا طرفی در دنیا به هیچ وجه حق نقض حاکمیت یمن و یا اعلام جنگ علیه این کشور را ندارد و هیچ تجاوزگری علیه یمن مشروعیت ندارد.

 

عبدالسلام خاطرنشان کرد: هرگونه تحرک نظامی که یمن را هدف قرار دهد و موجب محاصره آن شود، تجاوزگری آشکار و کاملا مردود محسوب شده و حق یمنی ها برای دفاع از خود در برابر آن مطابق شریعت آسمانی و قوانین بین الملل، حقی مشروع  و محفوظ است.

 

وی این ادعا را که ملت یمن تهدید برای طرفی محسوب می شود، باطل دانست و اظهار داشت: واقعیت ثابت شده این است که کشورهایی که چنین ادعایی دارند، تهدید و خطر واقعی برای یمن و ملت یمن محسوب می شوند و تجاوزگری اخیر نمونه بارز آن است.

 

سخنگوی انصارالله تأکید کرد: حمایت مالی و نظامی سرویس های اطلاعاتی منطقه ای از جمله سرویس اطلاعات عربستان سعودی از القاعده، بیانگر آن است که نظام سعودی این سازمان تروریستی را تامین تسلیحاتی کرده تا جنگ های فرقه ای و منطقه ای را تغذیه و طمع ورزی های سعودی را برای سلطه بر یمن به طور مستقیم اجرا کند.

 

وی با تاکید بر این که درگیری با القاعده تابع هیچ گونه گفت وگو، توافق و یا معاهده ای نیست، ادامه داد: ملت یمن همچنان با این خطر مقابله خواهد کرد زیرا القاعده تهدیدی برای یمن، امنیت و ثبات آن  است و قدرت و شایستگی  ارتش، دستگاه های امنیتی و کمیته های مردمی یمن در مقابله با القاعده، بارها ثابت شده است.

 

عبدالسلام درباره مشکلات موجود در برخی استان های جنوبی گفت: مشکلات در این استان ها فقط با عناصر القاعده است نه با طرف های ملی./980/ب102/د

ارسال نظرات