۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۵۶۸۴۷
نماینده مجلس:

برای لغو تحریم ها اعتمادی به غرب نداریم/ هر گاه به ظرفیت درونی کشور اعتماد کردیم موفق شده ایم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر این که در لغو تحریم ها اعتمادی به غرب نداریم، گفت: هر گاه از ظرفیت درونی کشور استفاده کرده ایم به موفقیت رسیده ایم برای نمونه در جنگ تحمیلی چون همه مردم خود را در قبال مسأله جنگ مسؤول می دانستند، همه تلاش خود را برای حل آن انجام دادند.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در نشستی در مسجد حضرت ابالفضل العباس(ع) به بررسی کارکرد دین مبین اسلام پرداخت و گفت: همه گزاره های دین اسلام به سه دسته اخلاقیات، عقاید و احکام تقسیم می شود که آثار این گزاره ها به صورت جامع ابتدا در دنیای انسان بروز و ظهور پیدا می کند چرا که دین در اصل برای اصلاح دنیا امده است.

  

وی با اشاره به این که به طور قطع این آثار در آخرت هم ظهور پیدا می کنند، افزود: وجود اخلاقیاتی مانند راستگویی و دروغ و همچنین احکامی مانند ربا در ابتدا بر زندگی دنیایی مردم تاثیر گذار خواهد بود. همان گونه که آیه شریفه «إنّ الصّلاة تَنهی عَن الفحشاءِ والمُنکر» بیان می دارد کارکرد عمده نماز برای اصلاح دنیا است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز بسیاری از مشکلات مردم و جوامع به دلیل فاصله گرفتن از دین به وجود آمده است و تنها راه نجات بشریت در این است که در این حوزه قدم بردارد، افزود: این پیام انبیای الهی است و انقلاب اسلامی ایران احیا کننده مجدد این پیام بوده و راه نجات را تمسک به جریان دین و پیام های نجات پخش الهی می داند نه چنگ انداختن به جریان های غیر دینی یا ضد دینی.

 

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار داشتن در پیچ تاریخی، گفت: این صرفا یک شعار نیست و تغییر مسیر بشریت به سمت اسلام ناب محمدی کاملا جدی است؛ امروز موجی که در جهان ایجاد شده و به ویژه مقاومت های مردم سوریه و عراق و یمن به تأسی از پیام انقلاب اسلامی و جریان فکری حاصل از آن است. 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انواع فشارهای جریان استکبار در طول 37سال پس از انقلاب نظیر ایجاد جریان های فکری معارض با انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، بلوکه کردن ثروت ملی، انواع تحریم ها و غیره تصریح کرد: این همه ایستادگی ها در مقابل این انقلاب به دلیل جریان ساز و تأثیرگذار بودن آن بوده است.

 

وی، تلاش استکبار برای تخریب چهره اسلام به ویژه از طریق ایجاد جریان های تکفیری را به دلیل گرایش مردم به اسلام عنوان کرد و افزود: آن ها برای تخریب چهره اسلام و خشن نشان دادن و جلوگیری از این گرایش دست به چنین سوءتبلیغات عظیمی زده اند.

 

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه به انتشار بیانیه لوزان اشاره کرد و با بیان این که اکنون جنگ بر سر جزئیات مسأله هسته ای نیست، گفت: غربی ها دروغ می گویند که می خواهند تحریم ها را بردارند چرا که این ها قرار بود تعهداتی نظیر بیمه کشتی های ایرانی و همچنین ازاد سازی بخش هایی از دارایی های بلوکه ایران را انجام دهند اما در عمل زیر قول خود زدند.

 

وی، یکی از نتایج انجام مذاکرات را ایجاد تصور امکان رابطه با امریکا عنوان کرد و افزود: برخی از افرادی که در چند سال اخیر با ایجاد شبهه امکان رابطه با امریکا باعث ایجاد شکاف بین جامعه شده بودند، بر سر توقف جنگ هم به شبهه آفرینی می پرداختند که با پاسخ قاطع امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم حل شدن مشکل جنگ در میدان جنگ رو به رو شدند و امروز هم با تدبیر رهبر معظم انقلاب این شکاف بهبود پیدا خواهد یافت.

 

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که ما باید امروز در مسأله اقتصاد خود به صورت جدی کار کنیم، یادآور شد: هر گاه از ظرفیت درونی کشور استفاده کرده ایم به موفقیت رسیده ایم برای نمونه در جنگ تحمیلی چون همه مردم خود را در قبال مسأله جنگ مسؤول می دانستند، همه تلاش خود را برای حل آن انجام دادند.

 

نماینده مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: اگر چه ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم ولی به طرف مقابل به هیچ عنوان اعتماد نداریم چرا که آن ها چنان که طی این 37 سال نشان داده اند، کاملا بی منطق و فریب کار هستند.

 

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران به بی اعتماد بودن نسبت به غربی ها اعتقاد دارد و دلیل مشکلات به وجود آمده را مسأله هسته ای نمی داند./930/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات