۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۵۶۹۵۴
نماینده مردم مشهد در مجلس:

طوفان شن طبس درس عبرتی برای دشمنان اسلام و انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه صحرای طبس عبرتی برای دشمنان انقلاب بود تا همه جریان های داخلی و خارجی بدانند که حتی اگر همه اسباب ها برای انجام امری فراهم شود، اراده خداوند از تمام اراده ها بالاتر است.
حجت الاسلام پژمان فر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا درمشهد، با بیان این که معجزات همواره به عنوان یکی از  سنن الهی بوده اند که خداوند در مسیر اثبات حقانیت خود به بروز و ظهور می رساند، اظهار کرد: طوفان شن طبس نیز یکی از معجرات الهی بود که خداوند به تمام جریانات داخلی و خارجی نشان داد،  شاید همه اسباب  برای  امری انجام شود ولی اراده و قدرت خداوند بالای همه اراده ها است.

 

وی با اشاره به وقوع اتفاق طبس در زمانی که تازه انقلاب شکل گرفته بود، افزود: در این موقعیت حساس نه تنها، جریانات خارجی بلکه جریانات داخلی برای بر زمین زدن انقلاب نوپای اسلامی تلاش می کردند.


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم، تصریح کرد: بعد از افشای ادامه جاسوسی آمریکایی ها در ایران تحت عنوان سفارت آمریکا، تعدادی از دانشجویان اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کردند؛ کارتر، دو ضربه مهلک از سوی ایرانیان که خورد که یکی از دست دادن رژیم پهلوی و دیگری تسخیر لانه جاسوسی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که آمریکا در ایران کار دیپلماتیک نمی کرد بلکه توطئه و جریانات براندازی نظام را در ایران انجام می داد و از طرف دیگر با توجه به موقعیت حساس آمریکا در دنیا به عنوان قدرت برتر، آن ها می خواستند به جهان اثبات کنند که ما هر چیزی که اراده کنیم را انجام خواهیم داد.

 

 طوفان شن طبس، عبرتی برای دشمنان اسلام و انقلاب بود

 

حجت الاسلام پژمان فر با یادآور شدن این که معجزه طبس عبرتی برای دشمنان انقلاب بود، ادامه داد: آمریکا برای جبران ضربه های ایرانیان و قدرت نمایی به جهان، برای آزادسازی گروگان ها با همکاری عوامل داخلی و طبق برنامه ریزی، هلیکوپترها و نیروهای خود را شبانه در طبس مستقر کرد ولی باز هم خداوند معجزه ای دیگر را در جهت تحقق حق ارائه کرد و آمریکایی ها که گمان می کردند هیچ چشمی آن ها را نمی بیند و هیچ گوشی متوجه کارها و نیت شوم آن ها نمی شود شکست خوردند.

 

وی، به جریان لیبرالیسم موجود در ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: پذیرفتن سلطه و قیمومیت آمریکا از تلاش های جریان لیبرالیسم در ایران بود که تسخیر لانه جاسوسی و به دنبال آن استعفای دولت موقت نشان دهنده ضعف و شکست آنان بود.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان این که بنی صدر به عنوان یک عامل مزدور در بین مردم در اتفاق های پس از طوفان شن نقش داشت، تصریح کرد: بنی صدر خائن دستور داد تا تمامی آن چه از طوفان شن به عنوان اسناد و مدارک باقی مانده بود که اگر به دست مردم و نیروهای انقلابی می رسید، توطئه و خیانت او و دیگر عوامل داخلی افشا می شد، به سرعت نابود شود.

 

اراده خدا بالای همه اراده ها است

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: شهید محمد منتظر قائم، فرمانده سپاه یزد که به همراه تیمی برای بازدید به طبس رفته بودند، بر خلاف این که اعلام شده بود هیچ خطر نظامی آن جا را تهدید نمی کند ولی به علت اسنادی که باقی مانده بود، حتی اجازه ندادند تا نیروهای انقلابی از محل خارج شوند و شهید منتظر قائم به عنوان تنها شهید این واقعه آن جا به شهادت رسید.

 

وی، طوفان شن طبس را درس عبرتی برای همه دشمنان انقلاب و اسلام خواند و گفت: معادلات ظاهری شاید بتوانند اقداماتی در این جهت انجام دهند ولی اراده خداوند بالاتر از تمامی قدرت ها و اراده ها است.

 

وی با اشاره به نمونه های مختلفی از معجزات الهی در قرآن مانند، سوره فیل و امداد غیبی خداوند برای دفاع از حقانیت اسلام، ادامه داد: این معجزات و امدادهای غیبی در طول زمان های مختلف وجود داشته و درس عبرتی برای بشر بوده که دست خدا بالای همه دست ها است.

 

حادثه صحرای طبس یک جریان تاریخی برای جهان است

نماینده مردم مشهد در مجلس، حادثه صحرای طبس را یک جریان تاریخی بزرگ نه در ایران بلکه در دنیا خواند و یادآور شد: این رویداد بزرگ باید همواره با برگزاری مراسم بزرگداشت این روز و نیز به وسیله رسانه، سینما، فیلم و تئاتر بازخوانی و شفاف سازی  شود.

 

گفتنی است، حادثه صحرای طبس یکی از امدادهای الهی در حراست از انقلاب اسلامی ایران است که در روز ‌5 اردیبهشت سال 1358 در منطقه ای از صحرای طبس اتفاق افتاد و این حادثه  نمودی از قدرت بی‌همتای خداوند برای شکست دشمنان ایران و اسلام بود و نظامیان آمریکا با تمامی تجهیزات به قدرت خداوند نابود شدند./844/ت302/ب5

ارسال نظرات