۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۵۸۰۷۱
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

دشمنان از قدرت موشکی ایران واهمه دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ولایی با تأکید بر این‌که قدرت دفاعی و نظامی نیروهای مسلح هیچگاه قابل مذاکره با دشمنان دیرین نظام نیست، گفت: واهمه دشمنان از قدرت موشکی ایران است.
حجت الاسلام ابوالفضل عباسي‌ولايي، نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید حسن شفیع‌زاده، بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با حضور همرزمان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم تبریز در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 


حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در این مراسم ابتکارعمل و نبوغ را از ویژگی های بارز شهید شفیع زاده دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس در عرصه ابتکارات و عملیات توپخانه ای مدیون این شهید بزرگوار بوده و هستیم که با تأسیس این تشکیلات، نقش علمی این شهید در تاریخ ماندگار شد.

 


وی با بیان این‌که قدرت توپخانه سپاه در هست سال دفاع مقدس با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی شهدایی چون شفیع‌زاده و طهرانی‌مقدم بوده است، خاطرنشان کرد: امروز ثمره آن مجاهدت، ابتکار و دانش بومی را در ساخت موشک‌های دوربرد شاهد هستیم که به جرأت می توان گفت؛ واهمه دشمنان از قدرت موشکی ایران است.

 


حجت الاسلام ولایی با تأکید بر این‌که قدرت دفاعی و نظامی نیروهای مسلح هیچ‌گاه قابل مذاکره با دشمنان دیرین نظام نیست، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند؛ ماهیت و محور اصلی مذاکرات ایران با گروه 5+1 تنها در مسأله هسته‌ای است.

 


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که قدرت دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و همسایگان ایران اسلامی دارد، گفت: با این حال هرگونه تهدید و تجاوز احتمالی دشمن با پاسخ کوبنده، سریع و قاطع ارتش، سپاه و بسیج همراه خواهد بود.

 


بنابر این گزارش، سردار شهید حسن شفیع‌زاده در سال 1336 در محله لیل‌آباد تبریز به دنیا آمد و در سال 1359 جانشین سردار شهید مهدی باکری در عملیات سپاه ارومیه شد؛ پاکسازی شهر اشنویه و سایر شهرهای آذربایجان غربی از لوث ضدانقلاب و حضور در مناطق عملیاتی جنوب بخشی از فعالیت‌های شهید شفیع‌زاده است.

 


آن شهید بزرگوار در سال 1361 فرماندهی توپخانه سپاه را بر عهده گرفت و پس از حضور و هدایت آتش توپخانه در عملیات‌های الی بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن‌عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر 2، والفجر 4، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، کربلای 8 و کربلای 10، سرانجام در هشتم اردیبهشت 1366 طی آخرین عملیات در منطقه ماووت به شهادت نائل آمد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات