۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۵۸۳۵۶
رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان:

5 هزار نفر در مساجد کاشان معتکف شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان گفت: همزمان با ایام البیض، بیش از 5 هزار نفر در مساجد شهرستان کاشان معتکف شدند.
حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برای برگزاری اعتکاف 35 مسجد این شهرستان آماده و تجهیز شد که 13 مسجد در شهر کاشان و 22 مسجد در روستاهای شهرستان میزبان معتکفان در این ایام هستند.

 

وی افزود: برای نخستین بار با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، مدیریت اجرایی برنامه های مساجد منتخب اعتکاف در سطح شهرستان کاشان به مجمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی (عج) واگذار شد.

 

حجت‌الاسلام یادآور شد: برگزاری حلقه های معرفتی با موضوعات مختلف ولایت مداری، تحکیم مبانی خانواده، راه های تحقق شعار سال، مهدویت و انتظار، عفاف و حجاب، حفظ و صیانت از حریم و حقوق شهروندی از جمله برنامه های ویژه آیین اعتکاف در سطح مساجد این شهرستان است.

 

وی اعزام مبلغان و کارشناسان امور دینی در جمع معتکفان را از جمله برنامه های این اداره در ایام اعتکاف عنوان کرد و یاد آورشد : مبلغان اعزامی ضمن پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهه های اعتقادی، مباحثی همچون آسیب های اجتماعی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، عفاف و حجاب و شخصیت و سیره امام علی (ع) را بررسی و تبیین می‌کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان اجرای برنامه های قرآنی را از دیگر برنامه های آیین معنوی اعتکاف برشمرد و خاطر نشان کرد: طرح سراسری «با قرآن در زلال احکام» با اعزام قاریان و حافظان ممتاز کاشانی در 7 مسجد منتخب اعتکاف این شهرستان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: توزیع اقلام آموزشی نظیر کتب، نشریات، نرم افزار های دینی و آموزشی در بین معتکفین، برگزاری مسابقات فرهنگی در مدت سه روزه اعتکاف، پاسخگویی به سوالات و احکام مربوط به اعتکاف و مشاوره دینی از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در این مدت است.

 

رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان افزود: افزون بر مساجد شهرستان کاشان، مساجد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه کاشان و حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در اردهال کاشان با حضور پر شور جوانان، مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات