۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۵۸۷۲۷
امام جمعه اراک با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه در اشاعه فرهنگ اسلامی:

احداث مدارس علمیه از ضرورت‌های فرهنگی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به نقش تاثیرگذار حوزه‌های علمیه در ترویج و تبیین و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی، گفت: رسالت حوزه‌های علمیه حفظ اسلام و حراست از آن و تبلیغ و گسترش آموزه‌های اهل بیت(ع) است.
آيت‌الله دري نجف‌آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه برادران امام مهدی(عج) ساوه، با اشاره به نقش تاثیرگذار حوزه‌های علمیه در ترویج، تبیین و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی، گفت: رسالت حوزه‌های علمیه حفظ اسلام و حراست از آن و تبلیغ و گسترش آموزه‌های اهل بیت(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در آزمون ورودی طلاب حوزه‌های علمیه از استان مرکزی بیش از یک‌هزار و 500 نفر از برادران و خواهران شرکت کرده‌اند که این مهم نشان از علاقه مندان به فراگیری علوم دینی و اسلامی است.

 

 آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه احداث مدارس حوزوی از ضروریات فرهنگی جامعه است خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه ما تربیت نیروی انسانی متعهد و شایسته است و به همین منظور احداث حوزه‌های علمیه در پرورش و تربیت انسان های متعهد ضروری است.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر سرمایه‌گذاری در دین به عنوان باقیات الصالحاتی برای انسان، افزود: آحاد مردم به ویژه خیران باید در راستای ترویج دین و فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) مشارکت کنند تا توشه‌ای ارزشمند برای آخرت خود بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب اسلامی منشأ توسعه بسیاری از ساخت‌های فرهنگی کشور و جامعه اسلامی بوده و امروز نیز بایستی همین رسالت را دنبال کنیم.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی پرورش عالمان دینی به منظور پاسداری از ارزش‌های دینی وظیفه حوزه‌های علمیه بوده و به برکت احداث مجموعه‌های دینی عالمان بزرگی چون امام خمینی(ره)، شهید مطهری و دیگران پرورش می‌یابند.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویت باورهای دینی و بنیه اعتقادی مردم گفت: احداث حوزه‌های علمیه در مجاورت امامزادگان و بقاع متبرکه اقدامی ارزشمند در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی و جذب جوانان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که تولید علم و ارتقای آن در هر فرهنگ و جامعه‌ بسیار مهم است خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و‌ مؤثر‌ترین عوامل دین، نهاد‌های دینی از ‌جمله حوزه‌ها علمیه به عنوان حاملان معرفت دینی است.

 

امام جمعه اراک در ادامه گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان پشتیبان امامزادگان نقش تاثیرگذاری در تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی مدنظر مقام ‌معظم‌ رهبری خواهند داشت./842/پ202/ب4

ارسال نظرات