۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۶۸۹
دبیر جشنواره علمی علامه حلی خبر داد؛

رشد 50 درصدی آثار ارسالی به جشنواره علمی علامه حلی

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علمی علامه محقق حلی از رشد 50 درصدی آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون 11 هزار و 870 اثر از سوی طلاب زیر 31 سال از حوزه‌های علمیه سراسر کشور به جشنواره علمی علامه حلی ارسال شده است.
حجت الاسلام اسماعيل نيا علامه حلي

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا، دبیر جشنواره علمی علامه محقق حلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از ارسال 11 هزار و 870 اثر توسط طلاب زیر 31 سال از حوزه‌های علمیه سراسر کشور به جشنواره علمی علامه محقق حلی خبر داد.

 

وی افزود: اختتامیه این جشنواره در 30 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار خواهد شد و تاکنون شش هزار و 951 اثر پژوهشی توسط طلاب برادر و چهار هزار و 919 پایان نامه و مقاله از سوی طلاب خواهر به این جشنواره ارسال شده است.

 

دبیر جشنواره علمی علامه محقق حلی با اشاره به این که به دبیرخانه این جشنواره 350 کتاب، دو هزار و 507 پایان نامه، 9 هزار و 69 مقاله و دو هزار و 194 تحقیق میدانی ارسال شده است، گفت: آثار ارسالی به جشنواره امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 50 درصدی را داشته است.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان این که خواهران طلبه از همان سال‌های نخستین جشنواره در آن مشارکت داشته‌اند، افزود: باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا خواهران طلبه اضافه بر ارسال پایان نامه و مقاله در ارسال کتاب و تحقیق میدانی به جشنواره فعال شوند.

 

وی با اشاره به این که برگزیدگان این جشنواره به مرکز نخبگان حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند، تصریح کرد: پژوهش‌های انجام شده در این جشنواره در راستای رفع نیازهای روز جامعه بوده و طلاب بیشتر در زمینه علوم تربیتی و قرآن، تفسیر، کلام و فلسفه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

 

دبیر علمی جشنواره علامه حلی با بیان این که امسال این جشنواره اضافه بر این که در سطح ملی برگزار شده در سطح استانی و مدرسه‌ای هم برگزار شده است، ادامه داد: در استان‌های خراسان، تهران، اصفهان، کرمان، یزد، فارس و آذربایجان غربی این جشنواره به صورت استانی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان این که جشنواره توانسته بستر تولید علم و جنبش نرم افزاری علم را در حوزه‌های علمیه فراهم کند، تصریح کرد: با وجود این که آثار ارسال شده مربوط به طلاب زیر 31 سال است از غنای محتوایی بسیار خوبی برخوردار بوده و توانسته به شبهات و نیازهای روز در حد شایسته پاسخ دهد.

 

وی با بیان این که نخبگان معرفی شده در این جشنواره باید مورد حمایت نهادهای مختلف حوزوی و غیر حوزوی در سطح جامعه قرار گیرند، یادآور شد: استفاده از پژوهش‌های طلاب در حوزه‌های فرهنگی می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند و اضافه بر این آثار طلاب برتر در یک مقاله و کتاب توسط دبیرخانه جشنواره منعکس می‌شود.

 

لازم به ذکر است، در این جشنواره حدود 40 تا 50 اثر به عنوان اثر برگزیده و 50 اثر دیگر به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب می‌شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات