۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۶۰۰۲۹
حجت الاسلام پناهیان در دومین یادواره قطع نخاعی کشور:

جانبازان تجسم معارف و خوبی‌ها هستند/ حماسه‌سازان عزت را بر ذلت ترجیح می دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت السلام پناهیان در دومین یادواره قطع نخاعی کشور با بیان این که جانبازان تجسم معارف و خوبی‌ها هستند، گفت: امروز نحوه برخورد با جانبازان بسیار مهم است، چون این افراد سروهای راست قامت و سبب افتخار ملی هستند.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه یک شنبه 20 اردیبهشت ماه در مراسم دومین یادواره قطع نخاعی کشور که با حضور جمعی از دانشجویان و خانواده ایثارگران در حسینیه فاطمه زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: در برابر اسکتبار کوتاه نمی آییم و کوتاه آمدن در برابر اسکتبار عواقب ناخوشایندی دارد.


وی در ادمه افزود: امروز می توانیم در مقابل استکبار بگوییم نمی خواهیم از عزتمان دفاع بکنیم، بلکه می خواهیم از منافعمان دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که دشمنان منافع ما را نابود خواهد کرد، گفت: آن ها برای ما منافعی باقی نخواهند گذاشت چون عرصه رقابت است و امکان ندارد شما در مقابل قدرت ها کوتاه بیایید و به منفعتی برسید، این یک تصور احمقانه است، نه تصور یک غیر انقلابی.

 

استاد  پناهیان با تأکید بر اینکه جامعه ما، جامعه بسیار خوشبختی است که موج تقوا به عنوان یک مطالبه اصلی در آن وجود دارد، افزود: جامعه ما از پرداختن به یک یا دو گونه از فضایل گذشته است و از عرصه عمل صالح عبور کرده و برای تحقق تمام اعمال صالح به دنبال تابلوی تقواست.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به بیانیه‌های امام و لزوم بازخوانی و توجه به آ‌ن‌ها یادآور شد: امام راحل متعلق به شهدا و جانبازان است و انقلاب به دست جانبازان سپرده شده است و شهدا و جانبازان امامت و ولایت فقیه را پذیرفته‌اند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به تقوای سیاسی و ویژگی‌های حماسه‌سازی گفت: حماسه‌سازان عزت را بر ذلت ترجیح می‌دهند و در نهایت نیز به منافع خود می‌رسند، اما حماسه‌سوزان منفعت را بر عزت ترجیح می‌دهند و در نهایت نیز به ذلت می‌رسند.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت: جانبازان تجسم معارف و خوبی‌ها هستند و سال به سال به رونق مراسم پاسداشت شهدا افزوده می‌شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز نحوه برخورد با جانبازان بسیار مهم است و باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد و جانبازان و خانواده‌های شهدا با استکبار ایستادگی کردند و مانند سروهای راست قامتی هستند که سبب افتخار ملی هستند./817/پ202/ح

ارسال نظرات