۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۳۵۹
آیت الله نوری همدانی:

جهاد استراتژی مهم انبیای الهی و انقلاب ما در برابر مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی جهاد را استراتژی مهم انبیاء الهی در مواجهه با مستکبران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما نیز همین استراتژی را در پیش گرفته است.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع با اشاره به این که استراتژی پیامبران الهی در قبال مستکبران، جهاد بود، اظهار داشت: استراتژی انقلاب اسلامی ما نیز جهاد است؛ امروز راهی که ولی فقیه ما ترسیم می کند در امتداد راه انبیاء الهی است.
وی به توضیح آیه«إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ»پرداخت و اظهار داشت: قرآن تأکید فراوانی نسبت به مبارزه پیامبران خدا با ابرقدرت ها و مستکبران دارد.
این مرجع تقلید افزود: جریان مبارزه حضرت ابراهیم(ع) با نمرودیان، مبارزه حضرت موسی(ع) با فرعونیان و مبارزات پیامبر(ص) با ابوجهل، ابولهب، روم و ایران آن زمان، بسیار درس آموز است؛ فرعون در سه جای قرآن به عنوان سنبل و پرچم دار مستکبران معرفی شده است.
 
خود بزرگ بینی و زیاده خواهی صفت مشترک مستکبران همه دوران ها است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا و ابرقدرت های امروز جهان همان نقشه های فرعونیان را به شکل امروزی دنبال می کنند، گفت: بر اساس آیات قرآن همه مستکبران خود بزرگ بین و زیاده خواه هستند و وجود این صفت مانع از تکریم و تعظیم آنها در برابر پیامبران و ارزش های الهی می شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی بیشتر غربی ها و به ویژه اروپائیان را خود بزرگ بین دانست و ابراز داشت: رومی ها که در زمان پیامبر(ص) قدرت بزرگ جهان غرب بودند از همان آغاز دعوت مخالفت کردند اما بسیاری از مردم مشرق زمین سر تسلیم در برابر اسلام فرود آوردند.
وی افزود: وقتی به پیامبر(ص) خبر رسید که رومی ها برای نابودی اسلام در حال تجهیز و لشکرکشی هستند، حضرت لشکری فراهم کرد و غزوه تبوک را به راه انداخت؛ این جنگ در گرمای شدید تابستان و با وجود مسافت طولانی و تجهیزات اندک مسلمانان طراحی شد و هیچ کدام از این مسائل مانع از تصمیم پیامبر(ص) نشد.
 
سیره پیامبر به ما می آموزد که گاهی باید در مبارزه با دشمن پیش دستی کرد
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح درس هایی که می توان از غزوه تبوک گرفت، گفت: این حرکت پیامبر(ص) به ما می آموزد که  ما نباید بنشینیم تا دشمن وارد کشور شود و سپس اقدام کنیم بلکه باید گاهی اوقات پیش دستی کرده و نقشه های دشمن را خنثی کنیم و توجه داشته باشیم که هیچ عذری نباید مانع این حرکت شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به عبارت «وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ» بیان کرد: فرعون مردم را گروه گروه کرد تا در میان آنها اختلاف بیاندازد و تا در سایه این اختلاف پایه های حکومت خود را تقویت کند.
وی افزود: امروز نیز استکبار جهانی همین توطئه را در یمن، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی به کار بسته اند و مسلمانان به جان یکدیگر انداخته اند تا کاری به آنها نداشته باشند و اسرائیل که نماینده آنان در منطقه است در حاشیه امن قرار گیرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در توضیح«یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ» گفت: مستکبران عالم با کسانی که در سیاست همراه آنها هستند کاری ندارند بلکه تنها مخالفان را می کوبند.
این مرجع تقلید ادامه داد: «إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ» مفسدان یعنی کسانی که اخلال و فساد ایجاد می کنند و نظم اجتماعی را برهم می زنند؛ داعشی ها و بوکوحرام ها مصداق بارز مفسدان عصر ما هستند.
 
واکنش شدید آیت الله نوری همدانی درباره اعدام شیخ نمر
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن تهدیدات آل سعود نسبت به اعدام شیخ نمر، اظهار داشت: شیخ نمر یکی از علمای بزرگ و شجاع عربستان است که در برابر جنایات رژیم آل سعود ایستاده است.
وی در تشریح ساختار حکومت فاسد آل سعود، گفت: حاکمان عربستان یک رژیم قبیله ای دارند و همه ابن سعود هستند؛ عبدالعزیز وصیت کرده است که این حکومت از دست این خاندان بیرون نرود به همین منظور 10 هزار نفر نیروی نظامی از پاکستان آورده اند که تنها کارشان محافظت از آل سعود است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مذهب آل سعود، ابراز داشت: وهابیت یک مذهب انحرافی و باطل است که دقیقا برخلاف آیه«مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ»عمل می کنند؛ یعنی در برابر کفار و دیگر مستکبران خاضع هستند اما مسلمانان را به راحتی می کشند.
 
بی تفاوتی و غفلت نسبت به جنایات آل سعود جایز نیست
این مرجع تقلید نظرات علمای وهابیت را برخلاف نظر فقهای مذاهب اسلامی دانست و گفت: آل سعود تابع مفتی های سعودی است که اینها فتاوای عجیبی دارند؛ آنها ازدواج با یهود و نصری را جایز می دانند اما ازدواج با شیعیان را حرام می دانند.
حضرت آیت الله نوری همدانی حکام مرتجع عربستان را تابع آمریکا خواند و افزود: آنها زیر پایشان سست است بنابراین مجور هستند به اربابان خود تکیه کنند؛ ما باید در برابر این جریان بیدار، هوشیار و آماده باشیم؛ بی تفاوتی و غفلت از این مسأله جایز نیست.
وی با اشاره آیه«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعًا»گفت: برای مقابله با این مستکبران لازم است آمادگی فکری، تجهیزاتی و روحی داشته باشیم تا هر زمانی که فرمان صادر شد همه کفن پوش به قلب دشمن بزنیم./928/پ202/ج
ارسال نظرات