۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۶۵۵۸۶
معاون فرهنگی اوقاف زنجان:

مشارکت مردم زنجان در ساخت حوزه های علمیه مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف زنجان در مراسم گلنگ زنی حوزه علمیه سجاس با اشاره به مشارکت مطلوب مردم استان زنجان در ساخت و احداث حوزه‌های علمیه استان، گفت: این حوزه علمیه نیز جزء موقوفات بوده و امید است که با احداث آن بابی برای ترویج معارف دینی و ارتقای سطح آموزشی در شهرستان باز شود.
حجت الاسلام خدابنده لو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام فخرالدین خدابنده لو، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شامگاه گذشته در حاشیه مراسم گلنگ زنی حوزه علمیه شهرستان سجاس زنجان اظهار داشت: هدف از احداث حوزه‌های علمیه ترویج علوم دینی و معارف قرآنی است.

 

وی در ادامه با اشاره به مشارکت مطلوب مردم استان زنجان در ساخت و احداث حوزه‌های علمیه استان خاطر نشان کرد: این حوزه علمیه نیز جزء موقوفات بوده و امید است که با احداث آن بابی برای ترویج معارف دینی و ارتقای سطح آموزشی در شهرستان باز شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اداره اوقاف و امور خیریه زنجان به مناسبت ماه شعبان و به ویژه نیمه شعبان تصریح کرد: طبق سنوات گذشته از آغاز این ماه مبارک اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی از سوی اداره کل اوقاف استان و شهرستان ها در حال برگزاری است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برگزاری جشن‌های دهه نخست ماه شعبان تأکید کرد: در طول روزهای گذشته نیز جشن‌های باشکوه نیمه شعبان در جوار 14 بقعه متبرکه استان زنجان برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه ایام ارتحال امام خمینی(ره) گفت: از چهارشنبه شب گذشته نیز برگزاری مراسمات ویژه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) آغاز شد و در همه بقاع متبرکه شاخص استان چنین مراسمات یادبودی برای ایشان برگزار شد.

 

حجت الاسلام خدابنده‌‎لو در ادامه با اشاره به برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز گفت: صبح روز پنج شنبه نیز ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به طرف امامزاده سید ابراهیم (ع) انجام گرفت که البته این مراسم نیز با حضور پرشور مردم و مسؤولان استانی برگزار شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تعدادی از بقاع شاخص شهرستان‌ها نیز مراسم عزاداری و بزرگداشت ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

گفتنی است، حوزه علمیه سجاس شامگاه گذشته با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امام جمعه سجاس، فرماندار خدابنده، معاونان اوقاف و جمعی از مسؤولان شهرستان خدابنده کلنگ‌زنی شد.

 

لازم به ذکر است،‌ عملیات ساخت این محل آموزشی در 5 هزار متر از امروز آغاز شد و طبق برنامه قرار است، طلاب در این مدرسه علمیه در شش پایه تحصیلی، علوم حوزوی را فرا گیرند./949/پ203/ب4

ارسال نظرات