۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۶۶۱۳۸
در قم؛

نشست فلسفه فرهنگ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست فلسفه فرهنگ از سلسله نشست های همایش دین و نظریه فرهنگ با حضور استادان حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست فلسفه فرهنگ از سلسله پیش نشست های همایش دین و نظریه فرهنکی پیش از ظهر امروز با حضور استادان فلسفه حوزه و دانشگاه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم برگزار شد.
 
در این نشست که نظرات فلسفه در رابطه با فرهنگ و گذشته فلسفه فرهنگ بررسی شد، دکتر علی اصغر مصلح دانشیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی مباحث خود را در این راستا بیان کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت تعریف فلسفه فرهنگ و شناخت این واژه خاطر نشان کرد: برای بحث در موضوع فلسفه فرهنگ، نخست باید تعریفی جامع از این واژه داشته باشیم و بعد نظریات مربوط به فلسفه فرهنگ را مطرح کرد.
 
مصلح به سابقه 200 ساله تحقیقات در فلسفه فرهنگ اشاره کرد و گفت: نظریات درباره فلسفه فرهنگ از قرن هجدهم شروع شد و با توجه به سبقه 200 ساله این بحث فلاسفه به طور جدی به تفکر در این موضوع پرداخته اند.
 
این کارشناس فلسفه با توجه به اهمیت بررسی تاریخ برای تفکر در مباحث یادآور شد: اگر بخواهد تفکری شکل بگیرد باید در تاریخ به دنبال نیازهای بشر برای ورود به یک بحث فلسفی بود به عبارتی دیگر تاریخ در تفکر و مباحث فلسفی نقش بسزایی دارد.
 
گفتنی است، در پایان این نشست حاضران سؤالاتی در راستای طرح ارائه شده توسط مصلح مطرح کردند که این استاد فلسفه با نگاه به گفته های بزرگان و تفکرات فلسفی خود به آن ها پاسخ داد./1322/پ202/س
ارسال نظرات