۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۳۴۵
حداد عادل:

امروز برای حفظ میراث امام راحل باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد سعدی گفت: امروز باید ما دست به دست هم داده برای حفظ میراث ارزشمندی که امام راحل برای ما به یادگار گذاشته گوش به فرمان رهبری باشیم.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی، شب گذشته در سومین سالگرد ارتحال سردار جانباز حاج احمد قدیریان، که در مجموعه فرهنگی هنری شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، ضمن درود و سلام به ارواح پاک شهیدان و امام راحل با اشاره به آیه‌ای از سوره حشر، گفت: «خدایا ما و برادران ما را بیامرز آن برادرانی که در ایمان بر ما سبقت گرفتند»، خداوند در این آیه به ما یاد می‌دهد که چگونه دعا کنیم.

وی افزود: این سبقت در ایمان می‌تواند دو معنای سبقت زمانی و مرتبه‌ای داشته باشد برخی از انسان‌های پیش از ما به این دنیا آمده مومن بوده و برای دین تلاش کردند تا این دین به دست ما رسد اما برخی بیشتر از ما برای دین تلاش کردند آنها از مصادیق سبقت در ایمان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بنده معتقدم که مرحوم قدیریان از مصادیق این آیه است، من آقای قدیریان را در سال‌های بعد از انقلاب شناختم و تصویری که از او در ذهن دارم تصویر مردی مومن، متقی با اخلاص است.

رییس بنیاد سعدی اظهار داشت: او بدون اندیشه نام و نشان برای خود دائم در حال خدمت خالصانه به انقلاب بود، هر جا ایشان حضور داشت مطمئن بودیم که باری از انقلاب بر زمین مانده که او می‌خواهد بر دوش کشد.

حداد عادل با اشاره به مردمی بودن او گفت: او با هر صنف و طبقه‌ای می‌توانست نشست و برخاست و از متن مردم بود زبان مردم را خوب می‌فهیمد مردم هم زبان او را می‌فهمیدند، عمیقا معتقد به ولایت فقیه بود و عشق به امام و رهبری داشت.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با اشاره به دیگر خصوصیات او بیان داشت: مروت، مردانگی، شدت علاقه و اعتقاد او به ولایت فقیه و رهبری از جمله خصوصیات او بود.

وی در ادامه ابراز کرد: او خود را سرباز این انقلاب می‌دانست و هر جا به وجودش احتیاج بود به نشانه حق‌گذاری و به عنوان وظیفه آنجا کار می‌کرد، در انجام کارهای خیر هر زمان ما ناامید می‌شدیم او ما را به دنبال خود می‌کشید.

این نماینده مردم تهران، با اشاره به دشمنی دشمنان عنوان کرد: امروز به همان اندازه که قدرت انقلاب اسلامی آشکار شده دشمنی دشمنان نیز بیشتر شده است امروز روز وحدت صفوف همه دوستداران انقلاب اسلامی پشت سر رهبری است با همان نوع عشقی که قدیریان به رهبری داشت.

رییس بنیاد سعدی، افزود: امروز باید ما دست به دست هم داده برای حفظ میراث ارزشمندی که امام راحل برای ما به یادگار گذاشته گوش به فرمان رهبری باشیم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره تحریم نفتی دشمنان، اظهار داشت: امروز دشمنان به بهانه دروغین هسته‌ای نفت ما را نمی‌خرند اما نفت داعش را می‌خرند تا با پول آن اقدام به نابودی بیداری اسلامی کرده و به نام اسلام دست به آدم‌کشی بزنند.

حداد عادل افزود: امروز کفر و استکبار با چهره زشت خود در منطقه ظاهر شده و در کشورهایی مانند یمن جنایت می‌کند در حقیقت باید بر احوال این دنیا گریه کرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعجب خود درباره خوشبینی برخی به غرب ستمگر و ریاکار، عنوان کرد: امروز برای کسی شبهه باقی نمانده که عربستان به دستور آمریکا در یمن نسل کشی راه انداخته است در حالی که همه ساکت هستند.

وی افزود: آیا این واقعیت کافی نیست که نسل جوان دانشجویان، متفکران و نویسندگان ما قطع امید کنند از این تمدند غربی که سازمان بین‌المللی آن درباره این همه جنایت زبان به اعتراض باز نمی‌کند و همه قوانین کنوانسیون رسیدگی به اسرا و مجروحین را زیر پا گذاشته است.

حداد عادل در پایان ضمن درورد مجدد بر ارواح پاک امام راحل و شهیدان خاطرنشان کرد: امام راحل چهره زشت غرب را با شجاعت به ملت ما مسلمانان دنیا نشان داد، امیدواریم که خداوند به مقام معظم رهبری طول عمر عنایت کند تا این ملت را در راهی که امام راحل پیش پای ما گذاشته رهبری کرده و پرچم این انقلاب را به دست صاحب آن حضرت صاحب الزمان(عج) بسپارد./807/پ202/ج

ارسال نظرات