۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۹۱۲
آیت الله امینی:

قم پایتخت انقلاب و تشیع است/ توصیه هایی به شهردار جدید

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار شهردار قم گفت: شهر قم موقعیت حساسی دارد و شهری مذهبی است که پایتخت انقلاب و تشیع به شمار می‌رود و مردم چنین نگاهی به شهر قم دارند.
آيت الله اميني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اداره شهری همچون اصفهان کار آسانی نیست و امیدواریم که از تجربیات خود در اصفهان برای خدمت در شهر قم بهره بگیرید بیان کرد: شهر قم از نظر وسعت شاید کوچکتر از اصفهان باشد ولی موقعیت حساسی دارد و شهری مذهبی است که پایتخت انقلاب و تشیع به شمار می‌رود و مردم چنین نگاهی به شهر قم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به این خصوصیات شاید اداره شهر قم از اصفهان دشوارتر باشد بیان کرد: امیدواریم که بتوانید خدماتی ماندگار را به یادگار بگذارید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شورای شهر قم نیز فعالیت خوبی داشته و با تفاهم و همدلی با شورای شهر باید برای اداره امور تلاش کنید افزود: شهرداری در دنیا غیر از طراحی شهر است و شهرداری مسئولیت اداره شهر را بر عهده دارد و طراحی شهر نیز بر دوش بخش دیگری است البته در کشور ما این مسئله مد نظر قرار نگرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه باید پهنه‌های ویلایی و آپارتمانی در شهر مشخص شود گفت: در بین مناطق مسکونی تفکیکی صورت نگرفته است و در کنار منازل مسکونی شاهد بلند مرتبه سازی هستیم که باید این نقیصه برطرف شود.

 

آیت‌الله امینی به مسئله ترافیک اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش روزافزون خودروها باید به وضع ترافیک در شهر رسیدگی شده و ساخت پارکینگ در ساختمان‌ها جدی گرفته شود و اینگونه نباشد که ساختمانی احداث شود ولی پارکینگ نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در کوچه‌های شهر قم به دلیل این نقیصه جای تردد و پارک خودرو نیست یادآور شد: اولویت بندی در اجرای امور از اهمیت زیادی برخوردار است؛ مسئله زیباسازی در شهر از اهمیت زیادی برخوردار است ولی باید ابتدا احتیاجات و نیازهای اولیه پاسخ گفته شود و سپس به سراغ مسائل دیگر رفت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مسئله بدهی‌های کلان شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: باید در خصوص این بدهی‌ها چاره اندیشی کرد.

 

وی اجرای پروژه‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید در خصوص اجرای پروژه‌های نیمه تمام شورای شهر و شهرداری توجه کافی را داشته باشند و روندی را دنبال کنند که این مشکل برطرف شود./1323/د101/ج

ارسال نظرات