۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۶۸۰۰۸
مسؤول حوزره بسیج طلاب شهرستان کاشان:

همدلی بین ملت و دولت ریشه قرآنی و اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزره بسیج طلاب شهرستان کاشان گفت: رهایی از مشکلات جامعه، تقویت اسلام و جبهه مقاومت، احساس تعلق بیشتر آحاد جامعه به حکومت و دلگرمی مردم به حکومت در پرتو عمل به شعار سال است.
حجت الاسلام قاسم پايواره

حجت الاسلام قاسم پایواره، مسؤول حوزه بسیج طلاب شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برای سال 94 شعار ملت و دولت، همدلی و همزبانی انتخاب شده است، گفت: همدلی بین ملت و حکومت ریشه قرآنی و اسلامی دارد.

 

وی فزود: در آیه 103 سوره آل عمران آمده است به ریسمان خدا چنگ بزنید تا پراکنده نشوید که در این آیه حبل الله به معنای لزوم عدم تفرقه بین مؤمنان است.

 

حجت الاسلام پایواره با اشاره به این که قرآن کریم همدلی و همزبانی بین مؤمنان را امر کرده است که نمونه آن همدلی بین حکومت اسلامی و مسلمانان است، گفت: طبق آیات قرآن کریم، همدل شدن مسلمانان امری شرعی است.

 

مسؤول حوزره بسیج طلاب شهرستان کاشان گفت: از امیرمؤمنان(ع) روایت است اختلاف باعث می شود تا امور سامان یافته و نظم و قدرت از بین برود و از طرفی برای اداره صحیح امور، ناگزیر به همدلی هستید که در این جا مراد از اختلاف همان نقطه مقابل همدلی و همزبانی است و از مصادیق امور سامان یافته، چارچوب امور حکومت است.

 

وی با اشاره به این که این آیات و روایات نشان از اهمیت همدلی و همزبانی بین مردم و حاکمان است که فارغ از آن تبعیت از ولی فقیه نیز الزامی است، گفت: عمل به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی، برکات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

 

به گفته وی، همدلی و همزبانی موجب ناتوانی استکبار در دستیابی به نقشه های شوم خود می شود و شکست آنها را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام پایواره با اشاره به این که دشمن به دنبال جدایی دولت و ملت است تا با اهداف زورگویانه به اهداف خود برسد، گفت: رهایی از مشکلات جامعه، تقویت اسلام و جبهه مقاومت، احساس تعلق بیشتر آحاد جامعه به حکومت و دلگرمی مردم به حکومت در پرتو عمل به شعار سال است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات