۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۳۹۲
استاد حوزه علمیه:

ایجاد ترس و القای نتوانستن از شگردهای شیطان است

خبرگزاری رساـ استاد حوزه علمیه گفت: ایجاد ترس و القای نتوانستن از شگردهای شیطان است که این ترس و وحشت از نتوانستن در همه مسائل فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی نیز وجود دارد.
حجت الاسلام عباسعلي وحيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباسعلی وحیدی استاد حوزه علمیه عصر امروز در آیین افتتاح طرح جوانه های صالحین در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: مربیانی که در طرح جوانه های صالحین مسؤولیت تربیت نوجوانان و جوانان را بر عهده دارند در یک میدان جهاد اکبر مبارزه با شیطان درونی و میدان جهاد اصغر برای مبارزه با شیطان بیرونی قراردارند.

 

وی افزود: موعظه و نصیحت در این میدان نه تنها نتیجه مثبت را به همراه نخواهد داشت بلکه نتیجه معکوس را به همراه دارد به ویژه اگر موعظه و نصیحت همراه با سرزنش باشد.

 

حجت الاسلام وحیدی گفت: شما مربیان آموزشی در پایگاه های بسیج که با نوجوانان و جوانان ارتباط دارید و می خواهید تأثیر قرآنی داشته باشید باید راهکارهای عملی و کاربردی ارائه کنید و برای نوجوانان و جوانان راهکار نشان دهید تا بتوانید تأثیرگذار باشید.

 

وی با اشاره به این که مقایسه بین جهاد اکبر و جهاد اصغر، مبارزه با دشمن درون و دشمن بیرون است یاد آور شد: برای مبارزه با دشمن درون و بیرون باید اطلاعات زیادی از وسوسه های شیطان و راه هایی که شیطان از آن برای گمراه کردن انسان استفاده می کند داشته باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس واحد اطلاعات عملیات یکی از بخش های مهم عملیات رزمندگان اسلام بود که موفقیت هر یک از عملیات های رزمندگان اسلام وابسته به میزان اطلاعاتی بود که واحد اطلاعات عملیات در اختیار آنها می گذاشت، لذا هرچه اطلاعات بیشتر و دقیق تر بود موفقیت عملیات نیز بیشتر بود.

 

دشمن شناسی یکی از راهکارهای مبارزه با شیطان و هوای نفس است

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: در مبارزه با هوای نفس و شیطان نیز یکی از راهکارهایی که برای خود و دیگران می توانیم داشته باشیم، دشمن شناسی و آگاهی از شگردهای دشمن است و بتوانیم روش های انحراف شیطان را یاد بگیریم تا هم خود و هم دیگران را راهنمایی کنیم تا بتوانیم در مقابل شیطان پیروز باشیم.

 

به گفته وی، درگیری فقط با شیطان رجیم نیست، بلکه درگیری با پیاده نظام شیطان هم وجود دارد که باید دید پیاده نظام شیطان با چه روش هایی انسان را منحرف می کند.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به شگردهای شیطان برای انحراف بندگان خدا یاد آور شد: یکی از شگردهای شیطان، سیاست گام به گام برای انحراف انسان است که در آیه 21 سوره نور در قرآن به آن اشاره شده است که شیطان برای گمراه کردن انسان مرحله به مرحله وارد می شود و ابتدا القا می کند حجاب تنها چادر نیست، مانتو هم حجاب است، از این رو ابتدا چادر را برمی دارد تا به مراحل بعدی می رسد.

 

وی افزود: متأسفانه بعد از دوران دفاع مقدس و در دوران سازندگی افرادی که می خواستند مبلغ دین باشند در خطبه های نماز جمعه گفتند حجاب تنها چادر نیست و این نخستین گامی بود که شیطان برداشت و به تدریج امروز به مرحله ای رسیده است که برخی حتی حجاب نیز ندارند.

 

حجت الاسلام وحیدی گفت: دشمن آشکار است و خیر ما را نمی خواهد از این رو برای غلبه بر دشمن باید شگردهای او را یاد بگیریم و به فرزندان خود یاد بدهیم و چنانچه گام اول را در دشمن شناسی موفق برداریم در گام های بعدی نیز موفق خواهیم بود.

 

در انتخابات همه احساس مسؤولیت می کنند و هیچکدام کوتاه نمی آیند

وی از زیبا نشان دادن زشتی ها به عنوان دومین شگرد دشمن یاد کرد و گفت: در انتخابات نیز همه احساس مسؤولیت می کنند و همه کاندیدا می شوند و هیچ کدام هم  کوتاه نمی آیند و همه احساس تکلیف می کنند و نتیجه آن شکستن آرای یکدیگر و پیروز شدن حریف است که این نیز تصویری از شیطان است.

 

حجت الاسلام وحیدی یاد آور شد: ایجاد ترس و القای نتوانستن از شگردهای شیطان است که این ترس و وحشت از نتوانستن در همه مسائل فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی نیز وجود دارد و دشمنان ما در سیاست خارجی القا کرده اند شما توان ندارید و برخی مسؤولان هم باورکرده اند و این همان تفکر شیطانی است.

 

وی افزود: چندین سال است بحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است اما متأسفانه برخی معتقدند ما در زمینه آب نیز تحریم هستیم و این گونه به دشمن گرا می دهیم، از این رو وقتی خودمان به دشمن گرا می دهیم چگونه می خواهیم در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام وحیدی تأکید کرد: ما باید به نوجوانان و جوانان القا کنیم می توانیم و توانایی مبارزه با شیطان و هوای نفس را داریم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات