۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۲۶۹۴۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

آیت الله یثربی در خدمت نظام، ‌رهبری و ارزش های انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه دانشگاه گفت: آیت الله سید مهدی یثربی(ره) به عنوان یک شخصیت متین که می توانست در جهات مختلف برای مردم تأثیر گذار باشد مطرح بود و در مقام یک عالم ربانی رهگشای ره گم کردگان بود.
حجت الاسلام اكبر حميد زاده حجت الاسلام اكبر حميد زاده حجت الاسلام اكبر حميد زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اکبر حمید زاده استاد حوزه و دانشگاه سه شنبه شب در مراسم نهمین سال درگذشت عالم ربانی آیت الله سید مهدی یثربی(ره) نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید شهرستان کاشان در مسجد زیارت حبیب ابن موسی(ع) این شهرستان گفت: مگر می شود انسان عالم دینی باشد اما به دین داری بی اعتنایی کند، و یا این که انسان عالم ربانی و از ریشه وحیانی باشد اما در خدمت مردم نباشد.

 

وی افزود: اگر امروز شهرستان کاشان به لحاظ اعتقادی و ایمانی دوش به دوش دیگر شهرهای مذهبی است همه این افتخارات را مرهون زحمات آیت الله سید مهدی یثربی و این بیت نورانی است.

 

حجت الاسلام حمید زاده در ادامه با اشاره به این که آیت الله سید مهدی یثربی در نماز جمعه نه به دنبال کوبیدن کسی بود و نه به دنبال درست کردن بت بود گفت: این عالم بزرگوار افتاده و فروتن در خدمت نظام و امام و ارزش ها و اسوه های انقلاب اسلامی و در خدمت رهبر معظم انقلاب بود و به همین جهت پیوسته به عنوان یک شخصیت متین که می توانست در جهات مختلف برای مردم تأثیر گذار باشد مطرح بود و در مقام یک عالم ربانی رهگشای ره گم شدگان بود.

 

به گفته وی، آیت الله سید مهدی یثربی با اعزام روحانی در ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان به شهرهای سراسر کشور به عنوان یک چتر تبلیغاتی گسترده در کاشان بود هر کسی را به تناسب فهم و درک اش به منطقه اعزام می کرد و شهرستان کاشان از باورهای دینی موج می زد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه از آیت الله سید مهدی یثربی به عنوان شخصیتی اهل عمل و اخلاص نام برد و یاد آور شد: امروز نیز  پرچم فقاهت و علم و مردم داری بیت نورانی آیت الله یثربی به دست آیت الله میر سید محمد یثربی سپرده شده است.

 

نخستین فاکتور یک عالم تأثیرگذار علم با عمل است   

حجت الاسلام حمید زاده در ادامه با اشاره به این که نخستین فاکتوری که در شکل گیری و شاکله یک عالم تأثیر گذار است علم با عمل است، از این رو کسی که عالم است هرگز از علم گریزان نیست و همیشه به دنبال علم است گفت: به هر میزان که نیت انسان خدایی باشد ارزش های معنوی او بالاتر می رود.

 

وی افزود: امام سجاد در دعای مکارم اخلاق می فرماید، برای این که عمل من از اعتبار بیشتری برخوردار باشد تا خدا پذیرای آن باشد، مراتب خلوص در نیت باید مراعات شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در اعتبار نیت همین مقدار کافی است که انسان اگر نیت کار خیری داشته باشد اما موفق به انجام آن نشود، خداوند به اعتبار نیتش، عمل او را ثبت و ضبط می کند و بر عکس آن اگر کسی موفق به کار خیری شود اما چون در کار خود نیت نداشته است از  ارزش و اعتبار آن کم می شود.

 

حجت الاسلام حمید زاده یاد آور شد: پیامبر اکرم می فرماید گاهی دو نفر مزد یکسان از خداوند می گیرند یکی به دلیل ثروتی که به او داده است و در مسیر شکر نعمت خدا کار خیری را انجام می دهد و از خداوند مزد می گیرد و نفر دوم کسی است که ثروتی ندارد اما به خدا می گوید اگر ثروتی داشتم به شکرانه آن سعی می کردم در مسیر بندگی تو حرکت کنم و این نیز از خداوند مزد برابر با نفر اول را می گیرد.

 

ارزش و اعتبار کارهای انسان در گرو نیت او است

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ارزش و اعتبار کاری که انسان انجام می دهد در گرو نیت خالصانه او است و کسی که در مسیر خدا حرکت می کند طبیعی است خداوند به تناسب نیت اش او را پذیرایی می کند.

 

حجت الاسلام حمید زاده در ادامه ارزش و اعتبار نیت در عمر انسان را تأثیرگذاردانست با اشاره به این که آنجا که نیت انسان الهی است عمل اوهم الهی می شود یاد آور شد: امیر مومنان در نامه 31 نهج البلاغه می فرماید خدای متعال هرکسی را در ترازوی نیت او می سنجد و به همان اندازه اجر و مزد می دهد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات