۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۷۱۱۸۶
امام جمعه شهرضا:

تبعیت از ولایت اقتدار و پیشرفت کشور را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: در فرهنگ قرآنی از میان تمامی اعمال و رفتار تنها اعمالی که همراه با خلوص نیت باشد مورد قبول و پذیرش واقع می شود و اعمال آلوده با ریا سودی به حال بندگان ندارد.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام سیف الله یعقوبی شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد خلوص نیت و صفای باطن بندگان در اعمال و رفتار را زمینه ساز اعتلای درجات معنوی آنها دانست و گفت: عمل صالح، عملی است که تنها برای رضای پروردگار و به دور از شائبه ریا و مقاصد دنیوی باشد و ماه رمضان نیز فرصتی برای کسب ملکه اخلاص در عمل است.

 

 

وی در ادامه صله رحم را یکی از اعمال مورد سفارش در روایات در ماه رمضان برشمرد و تأکید کرد: منظور از صله رحم، دید و بازدید اقدام و بندگان از یکدیگر به دور از هر گونه گناه و غیبت است.

 

 

امام جمعه شهرضا ضمن ابراز تأسف از شیوع برخی موارد ضد اخلاق اسلامی در جامعه اظهار کرد: یکی از مواردی که امروزه در جامعه مورد بی توجهی واقع شده و باید فرهنگ سازی مناسب در خصوص آن انجام شود احترام به بزرگان و ریش سفیدان است.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قرائت آیات 82 سوره طه و 60 سوره مریم گفت: پروردگار متعال در قرآن کریم و آیات فراوانی تنها خود را آمرزنده گناهان می داند و این بخشش را مختص افرادی می داند که با بازگشت از گناه عزم بر بازگشت به آن نداشته باشند.

 

 

وی همچنین با اشاره به آیه 110 سوره مبارکه توبه عنوان کرد: در آیاتی از این سوره مبارکه جریان غزوه تبوک مورد توجه قرار گرفته و در آن از منافقانی که اقدام به کارشکنی در کار پیامبر کردند انتقاد شده است.

 

 

امام جمعه شهرضا در ادامه این مطلب افزود: منافقان همواره در طول تاریخ و در صحنه های فراوانی حضور داشتند و ضربات فراوانی نیز به بزرگان دین وارد کرده اند و خداوند نیز از عمل آنها انتقاد کرده است.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی اذعان کرد: یکی از معضلات امروز جامعه ما بی توجهی مردم به دعا و راز و نیاز و توسل است در حالی که پروردگار توسل و راز و نیاز در مواقع سختی را به بندگان خود سفارش کرده است.

 

 

وی تأکید کرد: در جریان غزوه تبوک افرادی با تنها گذاشتن پیامبر برای او سختی ایجاد کردند و امروز هم علی رغم سفارشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم یاری مسلمانان کشورهای سوریه و عراق و لبنان باز هم عده ای بی تفاوت هستند در حالی که تبعیت از ولایت اقتدار و پیشرفت کشور را تضمین می کند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات