۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۷۲۱۹۰
استاد دانشگاه مصر:

مخالفت شیخ الازهر با رافضی خواندن شیعیان گامی مثبت در مسیر اتحاد جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه الازهر ضمن تاکید بر ضرورت عمل به دعوت شیخ الازهر برای وحدت بین اهل تسنن و شیعه گفت که تحقق چنین امری نقشه بیگانگان برای تفرقه افکنی در جهان اسلام را ناکام خواهد گذاشت.
اشرف فهمي استاد دانشگاه الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اشرف فهمی استاد دانشگاه الازهر مصر درخواست «احمد الطیب» شیخ الازهر برای وحدت امت اسلامی و رفع شکاف بین اهل تسنن و شیعیان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همه طرف‌های اهل تسنن و شیعه باید به مسؤولیت خود در قبال امت اسلامی عمل کرده و اختلافات خود را کنار گذارند.

 

وی افزود: تحقق وحدت در امت اسلامی موجب پیروزی و ثبات جهان اسلام و شکست همه نقشه‌های بیگانگانی خواهد شد که به دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه بین طوائف مسلمان در سراسر جهان است.

 

موسی گفت: مخالفت شیخ الازهر با رافضی خواندن شیعیان گامی مثبت در مسیر اتحاد جهان اسلام است و همه طرف‌های اهل تسنن باید به سخنان شیخ الازهر متعهد باشند و تا زمانی که این نهاد به نفع همه مسلمانان است، نباید با آن مخالفت کنیم.

 

استاد دانشگاه الازهر درباره راه‌های نزدیکی اهل تسنن و شیعیان گفت: اهل تسنن و شیعیان بر سر اصول اتفاق نظر دارند بنابراین باید اختلافات را کنار بگذارند و  هر کدام از طرف‌ها احترام خود را به یکدیگر اعلام کنند و همدیگر را تحت هیچ شرایطی تحریک نکرده و دیدارهایی بین رهبران دو طرف برای نزدیک کردن دیدگاههایشان تحت نظارت شیخ الازهر برگزار شود.

 

احمد الطیب در نطق رمضانی خود که از تلویزیون مصر پخش شد، با اشاره به اینکه سب صحابه صحیح نیست و باید متوقف شود، اظهار داشت: گروهی از متعصبان اهل سنت را نیز می‌بینیم که با سخنان منفی مانند تکفیر شیعه و رافضی خواندن آنها چه بسا باعث ناراحتی آنها و ایجاد تنش در بین آنها شوند که این موضوع شایسته نیست لذا باید علمای دو گروه در امت اسلامی با هم دیدار داشته باشند تا شکاف‌ها از بین برود.

 

وی با تاکید بر اینکه هدف ما جستجوی وحدت امت اسلامی است نه تفرقه آن، تصریح کرد: الازهر هیچگاه به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان نبوده است.

 

شیخ الازهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید باب سب صحابه بسته شود، یادآور شد: در صورتی که این باب همچنان باز باشد، هیچ گونه تفاهمی بین سنی و شیعه رخ نخواهد داد./981/ب102/د

ارسال نظرات